Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Någon som har tankar? Hänger inte allt detta egentligen ihop? KNOTT..... cullicoides biter i man, svans samt hovskägg.... de sprider...
Svar
1
· Visningar
1 167
Senast: Madick
·
Foder & Strö Är det normalt att hästar reagerar mkt på byte av ensilagebal när de ska vara tagna på samma gärde? Hur kan det komma sig att balarna är...
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: nexxa
·
M
Hästvård Ja, när tycker ni det är dags att avliva en gammal häst? Jag har ett russ, som vi inte riktigt vet hur gammal hon är, men närmare 30...
2
Svar
20
· Visningar
1 766
Senast: nexxa
·
T
Foder & Strö Vi har haft vår ponny nu i drygt 3 månader. Sista månaden tycker jag att hon tappat hull. Hon rids inte mer men det har varit otroligt...
Svar
13
· Visningar
1 350
Senast: Skogstroll
·
J
Hästvård Jag har precis köpt häst. Yeey! Men nu kommer det jobbiga. När vi fick henne så märkte vi att hon hade jätte dåliga skor som tur fixade...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
S
Foder & Strö Kan man ge Hö OCH hösilage samtidigt (skulle i så fall bli ca 12 kg hösilage per dag och 2-3 kg hö)? Varför jag undrar är för hösilaget...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Skorpan
·
P
Hästvård Hej! jag hoppas att ni kan hjälpa mig lite med min ena ponny. det började för ca 2-3 vecor sen. vädret blev finare o hon fick slippa...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: Ann73
·
Hästvård Hej! Lite kort och gott innan. Stoföl, född 26 juli 08. Avvand 1 feb 09 (stoet föll ur alldeles för mkt och behövde mer hjälp...
2
Svar
21
· Visningar
2 072
Senast: IslandsMalin
·
Hästvård vet inte redigt om tråden ligger rätt , men annars få ni flytta den .... de är så här att jag hade planer på att låna ut min häst på...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Lydia
·
Hästvård Ena pållan har dessa två "sår" på bakbenen, ett på varje. Hon hade dem när hon kom (oktober -08) och de har blivit lite mindre sedan...
2
Svar
25
· Visningar
1 934
Senast: Equilina
·
T
Hästvård Nån som vet varför dräktiga ston ofta kliar av sig svansen? Är det för att slippa krångla med den under förlossningen eller beror det på...
Svar
5
· Visningar
1 501
Senast: krambanan
·
S
Hästvård Diskuterade hovslagare med en jobbarkompis häromdagen. Det vi diskuterade var följande: Om man har en hovis som inte är utbildad och...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
18 473
Senast: Boj
·
S
Hästvård Har en häst som inte har exem, men gärna kliar sig. Hon är Extremt mjällig, om du tittar in bland hennes hårstrån så är det helt Vitt...
Svar
4
· Visningar
1 315
Senast: Skeila
·
R
Hästvård min femåring går på lösdrift (fri tillgång till ensilage) och är jätte uppblåst i sin mage. Känns som om det bara är gaser. Vad gör ni...
Svar
2
· Visningar
1 191
Senast: TantEster
·
B
Foder & Strö Skulle vilja veta den rekomenderade mängden på Mustangn Musli orginal, För liten stohäst på 6 år som går alla dagar i veckan ( en...
Svar
3
· Visningar
767
S
Hästvård Någon här som är duktig på att se vad som är fel på hovarna, om de är bra eller dåliga? Skulle behöva ha hjälp att någon tittar på...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: skuggi
·
N
Hästvård Vilka vaccinationer ger ni era hästar? Bara stelkramp, stelkramp/hästinfluensa,kvarka,botolism,ringorm,etc? Tänkte sedan höra om det...
Svar
17
· Visningar
1 462
Senast: Ljulius
·
Hästvård Jag har inte haft häst på sådär tio år pga sviktande hälsa. Men i somras så köpte jag då mina två nuvarande hästar, en halvblodsvalack...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 782
Hästvård Självklart ska hästen gå och skada sig så fort som han är helt igång efter förra "skadan". Helt ovetandes gick jag ner till hagen för...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: Lykken
·
M
Hästvård Mitt 5-åriga sto blev mer och mer stel, grinig för sadeln, svårlastad och var ovanligt svår att rida iform. Vi hade flera equiterapeuter...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Mare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur