Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hur vanligt är det att hästar är känsliga för hårt underlag ? Är det någon som har samma problem som jag ? Min häst har jättesvårt...
2
Svar
27
· Visningar
4 651
A
Hästvård Min häst fick knäledsinflammation i höger bakben sept-08. Hon blev behandlad i has och knä i okt och även november. Blev friskförklarad...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: skwaller
·
G
Hästvård Vi kastrerade en hingst för en knapp vecka sedan, och nu undrar jag hur svullet det egentligen ska bli? Han har ingen feber. Det har...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Gizelle
·
Foder & Strö Hur länge håller sig en öppnad storbal med hösilage?:confused: Har hört allt från 1 vecka till 4 veckor...:o Givetvis beror oxå...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: Soffan74
·
V
Hästvård Är det någon som tagit fruktosaminvärdet (för att kolla diabetes) på sin häst? Undrar om värdet har någon betydelse
Svar
11
· Visningar
1 865
R
Hästvård satt och funderade.. Någon som har kastrerat en hingst nyligen? Vad ligger ca pris på? Varmblod framför allt jag undrade över, fast...
Svar
17
· Visningar
14 450
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Har en 25-årig D-ponny på foder som jag misstänker har cushings syndrome. (Godartad cancer i hypofysen vilket ger hormonstörningar)...
2
Svar
37
· Visningar
7 376
Senast: vigmir
·
Hästvård Är här någon som använder sig av Kiropraktor till sin häst? I vilket avseende och hur är/blev resultatet? Är det något som...
2
Svar
27
· Visningar
2 540
Senast: nowa
·
Foder & Strö Fick de här siffrorna från en höleverantör på hösilaget. kan någon förklara för mig vad de betyder och om det är bra eller dåligt...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Tuvisen
·
I
Foder & Strö En enkel fråga som jag velat ha svar på hur länge som helst! Vad utfodrar man en häst med? Vad behöver en häst? Vad är kraftfoder och...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: Tuvisen
·
P
Hästvård Hej. Har misstankar om att min häst kan ha spänningar i ryggen och har nu beslutat för att ta ut en hästmassör. Nu undrar jag vad ni...
2
Svar
20
· Visningar
2 513
Senast: Precious
·
T
Hästvård Vår ponny beh just nu för fång hos sin fodervärd,skall ta hem henne bara hon blir "transporterbar".Är det dumt att övergå/vänja in på...
Svar
10
· Visningar
1 209
Senast: tya
·
Hästvård Med stor förvåning kan noteras att den tyska veterinären Hiltrud Strasser har erhållit svensk veterinärlegitimation. Hennes namn står...
2
Svar
31
· Visningar
3 920
Senast: Papaya
·
S
Hästvård Vad bör man tänka på? Något jag bör ha hemma innan kastreringen görs som behövs dagarna efter? Hur lång tid tar det tills det har...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: schelin_j
·
T
Hästvård Moderator, flytta gärna tråden om den hamnat fel. Tack!:) Jag ska troligen köpa min foderhäst, till en kostnad av 8000 kr. Hästen är...
Svar
6
· Visningar
3 057
S
Hästvård Igår fick jag äntligen träffa mina förra sköthästar! Det var så enormt kul för att det var säkert 2 år sen jag såg dom! Fick även veta...
Svar
2
· Visningar
2 279
Hästvård Hej, undrar om någon har samma problem som jag, och ev har några tips att ge! :) Jag har en 21 årig halvblodskille som får skav av...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: n33Lu
·
Hästvård Jag har en nykastrerad häst sedan 3 veckor. Det har gått upp och ner med infektioner, ett kolikanfall för 2 veckor sen och nu har han...
Svar
4
· Visningar
2 122
Senast: Gizelle
·
Q
Foder & Strö Jag har en häst som har epsm (pssm). Nu måste jag hitta något att ge henne i kraft foder utan stärkelse och socker. Har ni några...
2
Svar
22
· Visningar
2 283
Senast: qwinny
·
Hästvård Min 2-åring har sprungit mycket i hagen på sistone och idag såg jag att hon fått hovsprickor i tån på båda framhovarna som går nästan...
Svar
12
· Visningar
1 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar