Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej allihopa! Håller på och räknar ut vad det kostar med häst och så där och nu vill jag veta: *Vilka vaccinationer ska ges endast...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: TantEster
·
Hästvård Jag har ett gammalt varmblod på 20år som har vart pigg o glad länge. Men nu har hon fått någon ljusgrå/vit hinna över hela ena ögat och...
Svar
11
· Visningar
6 780
Senast: Boelit
·
  • Låst
Hästvård Tycker det är väldigt kul med sådana här trådar så därför skapar jag en ny:angel:;). 1, Vad har du för häst? 2, Ålder? 3...
Svar
10
· Visningar
903
Senast: Boj
·
Hästvård Nu hehöver jag hjälp och ideér från er bukare. Min ena häst har börjat skrapa tänderna mot väggen. jag har hörnkrubbor, o han ställer...
Svar
9
· Visningar
2 075
Senast: Inka-90
·
Hästvård Jo,alltså jag har hört att böjprov inte är så snällt för hästen. Och då undrar jag, kan en häst som reagerar på böjprov ändå vara...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: mackan
·
Hästvård För ca 4 dagar sedan så blev min kille stel i baken, troligen lite överarbetad där med all halka, han är oskodd bak. Så då stretchade...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Gravinda
·
Hästvård ... om det är för sent att klippa mer? Skulle gärna befria mina shettisar från värmen under vårvintern men har klippt sent ett år och...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: Bison
·
Hästvård Ni som har hästar skodda med hela sulor, hur löser ni problemet med styltor? Sämsta tänkbara underlag här, kramsnö och blir iskokor...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 618
Senast: 95johsv
·
L
Hästvård jag har en 3 arig PRE hingst som aldrig har varit skodd...jag har tva andra hatsar som jag ocksa har oxskodda och har aldrig haft nagra...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: lovelylace
·
Hästvård Nu har jag fått världens löjligaste problem! :o Har bara haft oskodda hästar innan, och nu har jag en med skor! Har aldrig broddat i...
Svar
18
· Visningar
13 708
Senast: Gabriol
·
Hästvård Har precis kommit hem ifrån USA där jag var och jobbade i ett stall i några veckor. Alla hästarna där, även de som inte tävlades, hade...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 163
Senast: Ecs
·
Hästvård Tror min foder häst har ont i ländryggen. När jag masserar på stället så sjunker hon ner till en ponny storlek, hon är 160 hög. Vad...
Svar
11
· Visningar
2 019
Senast: Boj
·
N
Hästvård Jag har en liten shettisdam som blir 27 år i sommar, hon är pigg och glad med mycket energi. Men nu på vintern tycker jag att hon har...
2
Svar
33
· Visningar
3 869
L
Hästvård Kan en artroshäst bli hjälpt av blister t. ex cedar oil? Aldrig hört, bara en tanke jag fick.:laugh:
2
Svar
23
· Visningar
2 540
Senast: krambanan
·
N
Hästvård Hejsan! Jag undrar lite grann om en häst som har ett svullet ben, hon stödde inte på benet första dagen men gör det idag(dag 3) men hon...
Svar
8
· Visningar
1 745
Senast: Novisen
·
D
Hästvård Våra hästar brukar gå på bete i en stor hage ett par kilometer ifrån stallet. Men eftersom jag iår har en tvååring som körs och kommer...
Svar
4
· Visningar
669
Senast: dolphinsmile
·
Hästvård I tisdags för snart en vecka sedan var min unghäst hos tandis och fick två vargtänder bortopererade, plus att han fick hjälp med att få...
Svar
7
· Visningar
1 563
Senast: attempt
·
Foder & Strö Det finns så många frågetecken just kring korn som jag gärna skulle få rätsida på. Jag börjar med att rabbla upp lite frågor, sen är...
2
Svar
26
· Visningar
4 257
Hästvård Tittade på en häst idag som var väldigt fin, men såg att högra ögonvitan syntes väldigt mycket vad e detta varför. Vill lägga in en bild...
2
Svar
24
· Visningar
9 565
Senast: HappyBabySham
·
Foder & Strö Någon som har koll på hur mycket en liter müsli väger? Har ingen tillgång till våg.. Börjat fundera på om jag kanske ger för lite...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: service
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka