Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon mer som har en stressad häst som springer i hagen och fått skador till följd?? Mitt sto stressar alltid upp sig efter 12 på...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: clubman
·
B
Hästvård Ursakta mig att jag skriver utan a a och o. Min hast har troligtvis hovrota med illaluktande och mjuk dyna. Jag har en torr box till...
Svar
10
· Visningar
1 445
T
Hästvård Upptäckte igår både bärrandsröta och röta i sidostrålfåran på ett par av ung hästarna i stallet! en av hästarna som hade röta i...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: clubman
·
S
Hästvård Har några frågor om kastrering, igen. Vad anser ni att man skall göra, stående eller liggande? På klinik eller går det bra att...
Svar
5
· Visningar
843
Foder & Strö Som det ser ut nu så är min häst något av en höallergiker/dammallergiker. Han går på medicin för att vi ska reda ut detta ordentligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 651
Hästvård Ja, hur skulle ni tänka angående det? Elvira är lite smågallig runt om (mest bak) till vardags, men det är tydligen inget att bry sig...
Svar
15
· Visningar
8 588
Senast: SeagirlM
·
M
Foder & Strö Har en 23årig ponny som rids ca 3 ggr i veckan. Han har alltid varit ganska pigg, nu i vinter tycker jag att han har blivit...
2
Svar
21
· Visningar
3 432
Senast: myntizen
·
E
Foder & Strö Ska troligen köpa Good as Gold fodertillskottet nu, men vill bara veta vilka som testat det här? Blir hästen väldigt trött när man...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: Ellinore
·
A
Hästvård Jag hade ute en equiterapeut idag. Hon sa att min hästs tarmflora var störd och att hon hade låg ämnesomsättning. Hon sa även att hon...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Har fått våran hösilage analys idag..Skickade in då en av våra hästar har åkt på fång...:cry: Men jag har aldrig gjort en analys...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: ameo
·
M
Hästvård Jag chansar och slänger ut en tråd här för att se om det finns någon med liknande problem som har några goda råd att ge. Problem: Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 596
Senast: Marizzo_87
·
Hästvård Har ni skor på era hästar eller går dom barfota?? Jag vill att ni skriver varför dom har skor el tvärt om:D (hoppas jag posta tråden i...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
8 332
Senast: bejkonfis
·
D
Foder & Strö Tidigare så gick Diamond och hans kompis på lösdrift med fri tillgång på hösilage. De fick också en hel del kraftfoder. Ingen tog direkt...
Svar
17
· Visningar
1 436
Senast: Jaxonmaxon
·
I
Hästvård Hämtade nya hästen i torsdags. Alldeles felfodrad- mager o omusklad. Men det blir nog bra eftersom. Tappade en sko fram i måndags- blev...
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: diablo_
·
Hästvård Någon som blivit drabbad av detta? Var på klinik i går och fick denna diagnosen på min häst. Någon som haft detta på sina hästar...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
21 079
Senast: nowa
·
M
Hästvård En häst jag sköter om har cushings syndrom. Det är inte ofta man hör så mycket om det, är det någon annan som har hållit/håller på med...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: Maliin
·
Hästvård Jag har lite funderingar över boots. Jag har aldrig vart i kontakt med några så vet knappt hur de ser ut mer än på bild. Fungerar det...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: SAVVY
·
Hästvård Min pålle lyckades trampa sig igår när vi var ute och red och fick ett klassiskt balltramp. Det är som en liten "ficka", inte särskilt...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Prick
·
R
Foder & Strö För en sådär 15 år sedan var jag i ett stall där de hade ett hemmabygge som utfodrade hästarna med hö via luckor i taket från höloftet...
Svar
9
· Visningar
2 018
Senast: Rosella
·
Hästvård Hon äter upp hela vinskyddet och hagen snart, både jag och stallägaren håller på bli tokig på henne beteende. Det som är konstigt är att...
Svar
19
· Visningar
7 599
Senast: Soranto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka