Angående Mugg!

Sv: Angående Mugg!

Är det karens på aloevera? Det hade jag ingen aning om... För det innehåller väl inte direkt något "giftigt" eller ej nedbrytbart?

Är det karens på aloevera? Det hade jag ingen aning om... För det innehåller väl inte direkt något "giftigt" eller ej nedbrytbart?

Nej men det ansågs prestationshöjande så det är minst 96 timmar på det samma med blue lotion för någon korkad anledning. Där ser man hur kunniga våra veterinärer är när det kommer till naturmedel:rofl:

Okej. Där ser man! Prestationshöjande vet jag väl inte om jag kan hålla med om... hehe :)

Använder, precis som flera andra ser jag, Hibiscrub. tvättar, sköljer och smörjer sedan in med helosan, hibitane-salva eller idomin.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
767
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, någon här med erfarenhet av provtagning på mugg? Några frågor isåfall.🙂1. Hur länge hade hästen haft mugg innan det togs prov? 2...
Svar
8
· Visningar
877
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka