Angående Mugg!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare cavalli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 959
Sv: Angående Mugg!

Är det karens på aloevera? Det hade jag ingen aning om... För det innehåller väl inte direkt något "giftigt" eller ej nedbrytbart?

Är det karens på aloevera? Det hade jag ingen aning om... För det innehåller väl inte direkt något "giftigt" eller ej nedbrytbart?

Nej men det ansågs prestationshöjande så det är minst 96 timmar på det samma med blue lotion för någon korkad anledning. Där ser man hur kunniga våra veterinärer är när det kommer till naturmedel:rofl:

Okej. Där ser man! Prestationshöjande vet jag väl inte om jag kan hålla med om... hehe :)

Använder, precis som flera andra ser jag, Hibiscrub. tvättar, sköljer och smörjer sedan in med helosan, hibitane-salva eller idomin.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
777
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
10
· Visningar
676
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka