Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Vet någon om BackOnTrack skulle kunna göra ngn nytta för en spatthäst? Veterinärernas svar var: Inte såpass stor nytta att det är värt...
Svar
11
· Visningar
1 328
Senast: lindgreen
·
Foder & Strö Ja, är det det? Har fått analyser på bondens tredjeskördar (september). Energin är ungefär detsamma (7,8 och 9 MJ), men smrp ligger på...
Svar
15
· Visningar
1 951
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Ska man akta sig för att köpa en häst som haft en muskelinflamation i ett av frambenen? Jag vill verkligen inte köpa på mig fler...
Svar
1
· Visningar
3 311
Senast: TantEster
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har funderat på att skaffa en foderhäst, och jag undrar då: Hur många kg hö bör ett halvblod/fullblod ha om dagen? :)...
Svar
17
· Visningar
1 602
Senast: Fina
·
C
Hästvård Hej Vad har ni för knep för att förhindra mugg eller när mugg väl har uppkommit? :)
2
Svar
24
· Visningar
2 958
Senast: BeatriceH
·
Hästvård Vad gäller vid A2 virus karantän? Ett stall nära dotterns stall är dokumenterat smittat med A2. Finns det något säkerhetsavstånd...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: sita
·
Hästvård Normalt hade jag inte tvekat om att åka till klinik men nu kommer jag sannolikt köpa en åring/tvååring. Gör det så stor skillnad då? Då...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: SeagirlM
·
K
Foder & Strö hoppas på lite hjälp Har ett sto som har väldigt jobbiga brunster blir arg och sur som ett bi Var på klinik i måndags med henne...
Svar
8
· Visningar
5 213
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Ger våra hästar både hö och hösilage. Öppnade en bal häromdagen som luktade skumt, hösilage luktar gott, detta luktade nästan...
Svar
6
· Visningar
1 698
Hästvård Har en häst i stallet som har 5cm päls och fäller, så inget fel på det. Problemet är att längden på pälsen gör att allt fastnar och...
Svar
4
· Visningar
710
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Hur är detta möjligt? Jag har haft honom sedan årsskiftet och har nu tre gånger de senaste veckorna upptäckt att han kan få stånd...
2 3
Svar
42
· Visningar
14 228
E
Hästvård Den här tråden kanske egentligen ska ligga på ridning, flytta den gärna isåfall :) Jag har en fundering angående hästar som är stela...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: lundsbo
·
Hästvård Kort och gott; Kan man decificera (stavning)med M-sprit (60%)? Tänkte då på plasthandskar och sårvård. Fick en flaska...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: Corax
·
M
Hästvård hej allesammans är ny här,är det nån som har bra tips om hur man får en häst ren,jag rycktar och rycktar men killen är liksom fet i...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: SaphirRoy
·
Hästvård Hej, kan behöva lite hjälp här! Jag har en 21 årig halvblodsvalack som är väldigt smal. Han är avmaskad och han äter som han ska, men...
Svar
18
· Visningar
1 106
Senast: Madick
·
Hästvård Två av våra hästar har fått fång, en shetlandsponny och en haflinger. Jag vet ju att hästar av kallblodstyp lättare får fång (fjording...
Svar
6
· Visningar
1 180
H
Foder & Strö Hejsan. Vad bör man ge för foder till en 5 årig valack? Ska jag ge foder för unghäst eller räknas han som vuxen?
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Mynta2
·
R
Foder & Strö Har gjort uträkningar på foderstat flera gånger men jag förstår mig inte på det. Jag fyller i värdena som de ska vara men ändå står det...
Svar
17
· Visningar
1 555
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av Åsebro Racing? Gillar hästarna det? Har en kräsen häst som jag funderar på att prova ge Åsebro...
Svar
11
· Visningar
1 416
Senast: oxo
·
S
Hästvård Skulle behöva lite tips om ett bra liniment som man kan använda dagligen, främst på gallor. Har använt Liniment Blue innan, men...
2
Svar
20
· Visningar
3 708
Senast: cämela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2