Sv: Brist?

Det kan också vara så att det kommer ut hela foderbitar, typ havrekorn och sånt i skiten som hästarna käkar. Vi har en sån dammsugare i vår hage :D

Delvis *KL*

Som vanligt en massa tjat om att man bara MÅSTE ha analys på varenda liten fodergnutta som man stoppar i sin stackars häst ;)

Det funkar inte för alla.... så är det bara.... och så kommer det alltid att vara...

Jonas

Det kan inte vara så att det fanns lite goa halvsmälta kratfoderrester i "högen" då? Typ havre... :D

hehe, njae, ingen får havre av hästarna. jag tro bara de var en grej han gjorde, har faktiskt märkt at han gjort de en gång till när vi var ute, då var de riktigt fruset och skitarna var stenhårda, åter igen våra egna skitar=) de kanske bara hade slutat lukta så han vill känna smaken istället? för de e verkligen små bett han tar... ja tror inte de e minsta problem iaf, han e tjock å go och får den man han behöver (utan att ha analyserat ja).. jag litar på min känsla denna gången hehe

Koprofagi handlar enligt studier och fiber/proteinbrist. Inte salt eller störd tarmflora.

Källa tack eftersom det vad jag vet inte finns någon förklaring till koprofagi.

Däremot behandlades tarmflorestörning förr med uppslammad gödsel från häst med frisk tarmflora - med gott resultat.

jag tippar på tarmfloran faktiskt, de kan ju snabbt ställas till rätta och de var nog i den vevan vi datte in ny bal å så....

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 069
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 665
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023