Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Foder & Strö Nu har jag funderat på detta länge. Vi fick tips från ett håll att vi skulle ge min unghäst foderjäst, men har sen hört att man "lika...
Svar
2
· Visningar
772
Foder & Strö Hej! Letar efter något billigt och gott att komplettera proteingivan med, då en av mina ston inte gillar stora mängder lusern. Stötte då...
Svar
9
· Visningar
6 906
Senast: Armani08
·
Hästvård Har ni några tips på hur jag ska göra för att få min häst att äta upp medicinen han äter? Det är i pulver och jag har provat att...
Svar
15
· Visningar
968
Hästvård Har säkert varit uppe många gånger förr... Fick recept idag och det stod att något apotek en bra bit ifrån mig hade licens på det...
Svar
9
· Visningar
2 364
Senast: Quiss
·
Hästvård Har suttit och läst för att uppdatera mig men känner att jag bara hittar gammal information. Finns det några nya rön och råd angående...
Svar
16
· Visningar
1 654
Senast: 95johsv
·
Hästvård Jag undrar om man kan boka en röntgen, alltså inte en hel hälteutredning som i nästan alla fall leder till: "markerar höger kota, vi...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 539
Senast: weasel_
·
Foder & Strö Min sambo kom hem i förregår och berättade att hans 6:åriga valack hade ätit upp en hel bajshög från en annan häst. Vi pratade bara kort...
2
Svar
25
· Visningar
2 267
Foder & Strö Är det bäst att öppna hela alltså bort med all plast eller är det bättre att skära bort en liten bit plast i taget? Vet nån som sagt...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: -Catherine-
·
Foder & Strö Vad är det? Något man kan ge hästar tydligen, aldrig hört talas om?
Svar
2
· Visningar
898
Foder & Strö Hej! Det är såhär att min b-ponny tuggar på träd. Han tuggar av barken på träd i hagen vad kan det bero på? Ponnyn i fråga är tjock...
Svar
4
· Visningar
1 083
Hästvård När jag tog in min häst idag hade hon två sår med exakt samma diameter på halsen. Storleken var cirka en halv centimeter. Och precis...
Svar
15
· Visningar
1 170
Senast: vicky417
·
Foder & Strö Min häst har blivit lös i magen, förmodligen pga hösilaget. Det är ett ganska kraftigt hösilge, så jag misstänker att det kan vara...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 654
Hästvård Har ett nioårigt varmblodssto sedan cirka ett halvår tillbaka. Det har tagit henne lite tid att börja lita på att vissa saker är OK men...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: acj
·
Z
Hästvård Jag vet inte om denna tråd hamnat rätt, men flytta den gärna till rätt ställe. :laugh: Jag undrar nämligen hur era hästar går i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 888
Senast: Quiss
·
R
Hästvård Hej Min häst har varit lite varm på skenbenet på höger bak i ett par dagar , är det något man ska koppla in en veterinär för eller vad...
Svar
5
· Visningar
2 249
Foder & Strö Hittade min dunk med B vit i foderhinken (där jag iofs brukar förvara den) när det var runt 15 minusgrader... Hela innehållet var...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Min 12-åriga vallack har plötsligt blivit lite stel. Han är inte varm i själva hoven men han är varm i ballarna och i strålen i...
Svar
8
· Visningar
1 302
Senast: Tabasco
·
M
Hästvård Vet inte om detta är rätt forum, får väl flytta på den annars... Mitt problem: har under alla år haft permanentbädd (halm) till...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: trofé
·
M
Hästvård De senaste tiden har min ponnys strålar allt mer börjat likna en svamp:confused: Känns mjuk att ta på och det är mer än vanligt som...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: oki
·
T
Hästvård Min häst gnisslar jätte mycket tänder! och jag är så himla less på det nu!! men de är mycket mindre när jag rider ute hemma en på...
Svar
9
· Visningar
1 551
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka