Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har hört talas om denna produkt? Hittade den på City Gross i går. Det står att man ska smörja in hoven med det och även...
Svar
16
· Visningar
1 531
Foder & Strö Jag har ett halvblodssto som vi har problem med mkt nerver och spänningar, vilket tillslut leder till muskellåsningar och kräver...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Victovie
·
Foder & Strö Hur mycket kan man "fodra upp" ett fullblod? Och hur lång tid ska det ta innan man ser bra resultat? Har ett 5 årigt fullblod som...
2
Svar
23
· Visningar
2 168
Senast: Tuvisen
·
J
Foder & Strö Vad kan ni som provat berätta om nakenhavre? Pris? Effekt? Skonsammare eller ej för magen? Givan? Jag har hemma en liten provpåse...
Svar
5
· Visningar
1 863
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö Hur lång tid behöver man vänja över från ett hö till ett annat? Jag har tidigare bara hanterat hö/hösilage som kommer från samma gård...
Svar
5
· Visningar
1 275
Foder & Strö Ni som fodrar era hästar med färdigfoder, typ musli, vilken sort använder ni och vilka är fördelarna vs nackdelarna med just erat foder...
Svar
12
· Visningar
1 264
Senast: editor241
·
Hästvård Min valack har fått konstiga kala fläckar i olika storlekar på halsen och bogen.... Helt kala ser rakat ut... Han har inget mjäll och...
2
Svar
26
· Visningar
4 991
Senast: flinkur
·
Hästvård Nu vet vi inte hur vi ska göra? Har en ponny på prov, 15 år, som ska vara dotterns trygga ponny hemma men de ska även kunna tävla...
Svar
16
· Visningar
5 439
Senast: jerseyko
·
Hästvård Vi har en grävd brunn som används både till familjen och stallet, men vattnet är otjänligt nu när det är mycket smältvatten! Det är...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: via
·
I
Hästvård Tänkte ta upp ett ämne som kanske är känsligt för alla de som släpper ut sina hästar vid 10 och tar in dem vid 15.. Kan det finnas...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 282
Senast: clubman
·
Hästvård Hon haltar inte men hon går inte helt rent på högra bakbenet. Nästan direkt efter det hade hänt så tog jag ut henne och gick i snön så...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: Grålly
·
Foder & Strö Hej alla! Skulle vilja ha lite hjälp att bena ut detta m protein / energi. Det är väldigt svårt tycker jag. Jag har analys av...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: carre10
·
B
Foder & Strö Ja då sitter man å kliar sig i huvudet igen. Nu har alla värdena på hösilaget kommit, men nu är jag osäker på hur jag ska använda dem i...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: Ellyne
·
F
Foder & Strö Hur funkar det tror ni? Har en silagebal i hagen på våren när hagen är helt nerbetad och hästarna sprider ut det så fasligt, och...
Svar
2
· Visningar
1 447
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har fått köpa hö av en bonde. Han tar i vanliga fall hösilage men brukar köra några ton vanliga höbalar också. Han har en analys...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: jerseyko
·
Hästvård Jag ska veterinärbesiktiga en häst som jag ska köpa, och jag funderar på om det är billigast att ta dit distriktaren till gården eller...
Svar
2
· Visningar
699
Foder & Strö Har inte sett en sån här tråd innan. Jag är lite nyfiken på hur man kan se olika former av brister på hästen. Alltså inte bara genom...
Svar
4
· Visningar
1 488
Senast: lundborg
·
B
Hästvård Min ponny fick en spark i hagen och benet blev svullet. Såg när det hände och först ville han inte sätta ner benet, men efter en kort...
Svar
2
· Visningar
1 007
Senast: krambanan
·
Hästvård Longerade hästen i lördags och han såg lite stapplig ut i frampartiet men jag misstänkte att det kunde vara p.g.a att paddocken var lite...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Empalie
·
Foder & Strö Står för tillfället utan analys på mitt grovfoder då vi fått köpa in mer hastigt. Jag har nu huvudbry över denna ca/p kvot. Visst är...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?