Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Jag har en ettåring som för två dagar sedan inte kunde stödja på sitt ena ben. Han var varken svullen eller allmänt dålig utan haltade...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Nafayette
·
Foder & Strö Någon som testat nyponpulver från Alyose? Verkar ju vara ganska bra pris.Funderar på att prova ge örter åt min tant som är 21 och börjar...
2
Svar
39
· Visningar
6 837
Senast: Zolimita
·
B
Hästvård Har en skimmel som aldrig blir riktigt vit, har hört talas om att tvätta med jodopax? Blir inte hästen gul eller går det gula ut efter...
Svar
11
· Visningar
4 853
Senast: Ela
·
E
Hästvård Igår upptäckte att min ponny var lite svullen på höger framben, men haltade inget som tur var. Nu tkr jag att benet är lite tjockare...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Ellinore
·
P
Hästvård Har en skimmelpojke som mer än gärna lortar ner sig... Jag gillar inte att behöva komma med honom till träningar i form av skäck, men...
2
Svar
28
· Visningar
10 984
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Igår såg jag att en av hästarna i hagen åt spillning. Tänkte egentligen inte så mycket på det då men idag såg jag att en av de andra...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: AktivaKarin
·
Hästvård Ja vad är det ljusare partiet? Edit: Det är torrt och hon verkar inte ha ont..
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: Sunflower2B
·
Foder & Strö Min polle får ev utslag av kraftfodret. Hon får ca 1 kg krafft 90 o 1,5 kg havre plus mineraler o sånt uträknat efter innehållet i...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Tuvisen
·
I
Hästvård Hejsan! Min häst slår imot sina knän på frambenen och kliar sig alltid på höger fram. När jag travar henne vill hon bara börja...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Då var man hemma från kliniken och vet inte om man är glad eller ledsen. Hästen har haft problem med strålben och hovled höger fram...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: Empalie
·
H
Hästvård En 1 årig new forest hingst som vi har på foder och som sällskap till min åring tycker jag går jätte styvt. Han går med ett stort...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: hartass
·
H
Hästvård Min åring är väldigt bukig men endå inte smal.Han går på lösdrift men får rätt fodermängd vad kan man göra åt bukigheten?
Svar
7
· Visningar
880
Senast: hartass
·
Hästvård När jag var hos vet senast så röntgade dem pållans kota då hon haltade på det benet. vet passade då på att ta en plåt på hasen oxå då...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: kryddelydd
·
B
Hästvård HJÄLP! Min häst har börjat tappa sin man och svans. Hon är grå i botten, som typ hud som flagnar. Ser lite ut som stora mjällbitar...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: chiplady
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp! Mitt islandssto är 6år, har varit riden ca ett år, väldigt lätt och utan stora krav. Hon fick ett föl för 1½år...
Svar
3
· Visningar
3 513
Senast: chiplady
·
M
Hästvård Har varit och kollat på en ponny som jag blev intresserad av. Har inte köpt den än men vart helt klart intresserade tills en nyhet fick...
2
Svar
20
· Visningar
1 585
Senast: nordstrand
·
Hästvård Jag är faktiskt lite irriterad. Hovis skulle varit och skott mina hästar idag kl 12. Jag har tagit semester från jobbet för att kunna...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 980
Senast: schelin_j
·
N
Hästvård Hej! Vi har en ponny som sedan ett par dagar tillbaka inte vill fatta galopp. Hon är arbetsvillig i skritt och trav, men vid...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: NinaMi
·
Hästvård Är det någon utav er som har erfarenhet av simträning? (hästen alltså) Jag har ett sto som av olika anledningar har återkommande...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: pling72
·
Foder & Strö Min normalt pigga och positiva häst blir påtagligt trött denna period med fällning. Nån som har egna erfarenheter av att bakjäst hjälper...
Svar
8
· Visningar
4 497
Senast: Thora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024
  • Liten fodertunna?