Vita prickar i örat

Sv: Vita prickar i örat

De vita prickarna borde vara en svamp som heter Candida Albicans, ni kan söka info om den på nätet. Eftersom många veterinärer verkar mycket oense om vad dessa vita prickar är får man nog försöka bilda sig en egen uppfattning.
Det sägs vara svamp, fett, virus etc.
Men om man läser om denna jästsvamp så ser man att mycket faktiskt stämmer, så varför skulle det inte kunna vara det?

Jag ska prova behandla min med gullris, det sägs ska hjälpa. Kan vara värt att prova i alla fall.

Så här såg det ut på min varmblodskille. Jag har även en annan som har två vita prickar i örat.
Jag har inte gjort något åt det på den häst jag har nu men på han som visas på bilden blev det bättre av Skillingarydsalvan.

26537772.jpg

Sv: Vita prickar i örat

Men jag som bara är halvgammal säger att det troligen är "auereal plaques" vårtliknande saker troligen orsakade av ett papillomvirus!
PL

Kan bara hålla med!
Hade en häst en gång i tiden som hade detta...
Vi försökte behandla med Celeston, försvann till viss del men slutligen försvann det spontant av sig själv.
Svampmedel var direkt kontraindicerat enligt den vet jag hade då på den tiden......

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 870
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 003
Senast: Liran
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 177
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar