Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård hej, ska åka iväg sön - mån och jag undrar hur mycket man behöver dra ner på fodret? varmblod som går 3-5 ggr i veckan, och hon får...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: clubman
·
Hästvård Jag har fått Lotagen utskrivet av vet som jag hämtat ut nu, ska ha det på hovarna pga bärrandsröta. Jag frågade inte veterinären så...
2
Svar
26
· Visningar
7 386
Senast: Bellini
·
M
Foder & Strö jag har en c ponny som är dr ber i slutet av april, nu är problemet att hon har fångkänningar (suck) något jag inte varit med om förr...
Svar
5
· Visningar
722
M
Hästvård Såg att min häst åt bajs igår i hagen! Tog några mumsbitar av några olika högar.. Har ju hört att detta beror på obalans i tarmfloran...
2
Svar
29
· Visningar
2 524
Senast: clubman
·
Hästvård Hej! Nu är det så att jag måste fråga, efter att ha läst en hel del trådar om det här med att linda hästarnas ben både vid ridning...
2
Svar
22
· Visningar
2 022
Senast: Precious
·
P
Hästvård Vad innebär egetnligen rundskoning? Jag menar sådan man brukar ha på islänningar (har jag hört)? Finns det anledningar tilll att man har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 043
Senast: coari
·
L
Foder & Strö BLÄÄ. idag såg jag rester från en fågel (fjädrar) är det farligt med döda djur i ett rundbalshö? Balen väger ca 100kg och är löst...
Svar
15
· Visningar
3 768
Senast: diving-leber
·
I
Hästvård Har märkt sista veckan att min häst luktar skumt i munnen. Vad beror det på? Ska man kontakta veterinär eller...
2
Svar
29
· Visningar
8 598
Senast: Atoxa
·
M
Foder & Strö Hej! Har en fråga angående fodrets hållbarhet. Stall ägaren utfodrar sin ponny med kornkross ca 0,5 kg dagen. Detta foder är dock...
Svar
9
· Visningar
2 886
Senast: Praefatio
·
U
Hästvård Så har då pållen blivi halt.....igen. Har en 5 årig valack.Han har precis börjat komma igång efter en han fick i april.Då blev det...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: Bellini
·
Hästvård Min åring, idag ca nio månader gammal, har plötsligt blivit x-bent! :crazy: Han föddes med hängande knän, vilket har rätat ut sig...
Svar
14
· Visningar
1 260
Senast: Vita_N_6520
·
Foder & Strö ( ber moderator att flytta om fel lagd ) är de giftiga för hästar? , har märk att det kommit lite i en av hagarna och vågar inte...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: -Catherine-
·
Foder & Strö Har ni varit med om det på någon häst? Vad blir det för problem i utfodringen? Hur lång tid kan man räkna med för att hästen ska må bra...
Svar
12
· Visningar
1 750
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Vad kan man göra för att hålla hästarna sysselsatta i hagen? Jag tänker lite morötter upphängda i snören från taket i lösdriften...
2
Svar
28
· Visningar
6 086
Senast: älgen
·
Hästvård Jag håller på och leta efter en häst att ta på foder och nu har jag hittat en. dessvärre har den strålbenshälta. Han har haft det sen...
Svar
5
· Visningar
1 592
Senast: aglaonema
·
Hästvård ska köpa nytt liniment men vet inte vilket jag ska välja, liniment blue eller emins blue lotion som jag tidigare har använt. Vilket...
Svar
11
· Visningar
2 534
Senast: Sushmeister
·
Foder & Strö Har precis knåpat ihop en foderstat. Med hö och Hippo grow alfa. Han ska få 0.6 kg alfa per dag. Enligt Hippos värdetabell måste...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: Katur
·
G
Foder & Strö Jag ska hämta min nya unghäst idag, en ettårig hingst (halvblod). Där jag ska ha honom, på en liten lösdrift, finns ingen analys på...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Gronda
·
Foder & Strö Alltså - om TS-halten är 84% - är det då hösilage eller plastat hö? Och hur blir hållbarheten på en öppnad bal där TS-halten ligger på...
2
Svar
21
· Visningar
4 047
Senast: Fortuna
·
Hästvård Någon som har nån erfarenhet? Här finns det en bild på skon. Har fått tips om dem till min häst men ville gärna veta mer.
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 597
Senast: VAT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024