Sv: Någon som har erfarenhet av SI-leden?*långt*
*kl*
Ok, då har vi kommit hem från kliniken.
Har varken dåliga eller bra nyheter, då utrustningen inte var tillräcklig för undersökningen
Var ju medveten om att det kunde bli såhär, men självklart så hade man ju haft lite hopp om att det skulle funka... menmen..
Fick iallafall tid den 25e på en annan klinik med samma vet, så det känns iallafall bra att det är samma vet då jag litar på honom och han har gjort underverk för oss innan
.
Dock pratade vi lite efter "den misslyckade" undersökningen och han trodde det var mycket troligt att det var SI-leden som var problemet. Ordagrant såå sa han ostabilitet i SI-leden.
Han sa även att han hoppades på att inflamationen (ostabiliteten) satt i just SI-leden så att det inte satt utanför i mjukdelarna omkring området. Om detta var fallet så kan man visst inte se det med UL, utan man får chansa med att behandla och lägga upp ett uppbyggnads shema för hästen.
Jag frågade även hur det låg till med dräktighet och SI problem och fick svaret att det skulle vara bra för läkningen av SI leden. Kommer inte hundra ihåg vad han sa exakt, men det hade något med att ligamenten som slappade av en tid innan förlossning och när det sedan hårdnar igen efter förlossningen skulle hjälpa. men som sagt kommer jag itne ihåg hundra.
såå... fick inte något svar på om det var detta som var felet, men fick iallafall lite mer aning om hur Si-leden ser ut och fungerar, och han kunde svara lite på några av mina funderingar....