Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Om man ska göra en vetrinärundersökning vid sammband vid köp av häst, vem brukar stå för den, köparen/säljaren? Vad brukar en normal...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Happy
·
Foder & Strö Jag har en häst som jag nu har gett soja under vintern då hom brukar kunna få lite proteinbrist och bli ful i pälsen och tappa lite över...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hästen min har lekt vilda lekar i hagen vilket resulterat i ett ganska djupt sår på ena bakhoven, förmodligen från en brodd. Ingen hälta...
Svar
12
· Visningar
2 264
Senast: grimman
·
Foder & Strö Vi köper hösilage av en bonde som i brist på hösilage öppnar storbalar och plastar om till små balar, funderar på hur bra det kan vara...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Snobben
·
Foder & Strö Jag har inte så superbra koll på det här med foder, men jag frågar å en bekants vägnar. Hur ser man skillnad på mögel och socker på...
Svar
5
· Visningar
2 157
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård fick höra en ganska kul kommentar då jag var i mangen igår min har varit den enda häst i stallet som inte varit klipp eller haft...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: Muraja
·
Hästvård Hur mycket väger en shettis på ett ungefär?
Svar
9
· Visningar
3 890
Senast: ponytails
·
T
Hästvård Min häst har blivit svullen i sina kotor, trodde det var pga protein så jag tog bort lucernet och då sjönk det men nu är han svullen...
Svar
6
· Visningar
907
·
  • Låst
Hästvård Har en häst hemma som vi har haft lite problem med. Har varit på klinik utan att ha hittat något större fel på hästen förutom en...
2
Svar
34
· Visningar
5 659
Senast: Boj
·
Hästvård Mitt sto blir väldigt irriterad så fort hon börjar tappa vinterpälsen. Vid sadling, uppsittning etc brukar hon bli mycket grinig och slå...
Svar
5
· Visningar
1 145
·
Hästvård Jag undrar vilken slags termometer ni använder er utav när ni tempar era hästar? Jag tittade nu på min temp här hemma o kom på att det...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Theresa
·
Foder & Strö Hur länge håller soja? Sån där "flingvariant"?
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Lipica
·
Foder & Strö En bekant till mig har en shettis som fick fång i vintras.De fick order av vet. om att minska maten kraftigt och verka ner hovarna...
2
Svar
22
· Visningar
2 839
Senast: Vita_N_6520
·
D
Hästvård Jag måste bara berätta för jag är så arg!! Jag har användt mig utav samma hovslagar i snart två år, dels på min förra häst och min...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
19 257
Senast: Marocko
·
T
Hästvård Hmm. jag är fundersam. Mitt ungsto 5 år, har kliat sig väldigt mkt på svansen, och i manen (redan nu). Förra ägaren köpte henne med en...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: Fenja
·
Hästvård För en vecka sedan upptäckte jag att min pålle var halt. Ca 1 grad. Detta var alltså på söndagen, på tisdag och onsdag var det inte bar...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Empalie
·
T
Hästvård Idag när jag var ute och red med två kompisar så måste min ponny antagligen trampat sig med brodden. När vi var tillbaka i stallet så...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: taffee
·
V
Hästvård Har lite frågor om fotskabb Hur många dagar efter switchbehandling kan man se något resultat? Hur vanligt är det att hästen är halt...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: vigmir
·
A
Hästvård Hej igen ;) Nu har jag ännu fler fråger; Vad är symptomen och vad ska man göra om hästen får någon av dessa sjukdomar: 1...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: alicen
·
U
Hästvård Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av gaffelbandsskador? Hur stora är chanserna att hästen blir återställd osv? Vill veta...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: used
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka