Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har haft förstaskördhösilage som man lätt har kunnat tro var hö. Ljusgrönt/grönbrunt till färgen och väldigt torrt när man tar i det. Nu...
Svar
2
· Visningar
1 579
Hästvård Min medryttarhäst har typ elefanthud runt sitt vänstra öga och jag tänkte kolla om det är någon här som har koll på vad det kan vara...
Svar
12
· Visningar
1 274
Senast: Jerseyite
·
K
Hästvård Hur länge ska man vänta när man tagit på Cool on track på benen? Alltså hur länge ska man vänta innan man kan linda hästen? Jag ringde...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: knasigare
·
Hästvård Grannen (fårägare) har sagt till min sambo att fästingarna dör, eller nåt sånt, om det är 70 cm tjäle. Sant eller falskt? Jag har...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Erikaoghestene
·
S
Hästvård Någon som har ett bra tips hur man får ur en brodd som har gått vid gängningen? Bortsett från att ta av skon alltså...
Svar
9
· Visningar
1 129
Senast: caradan
·
B
Foder & Strö Har provat två webb baserade program för att beräkna foderstat. Undrar hur pålitliga de är? Jo, jag förstår att man sedan även måste...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Borka2008
·
L
Hästvård Min d-ponny har vilat i vintras och endast blivit promenadriden och gått oklippt och var då i normalhull. Men jag klippte henne och...
Svar
10
· Visningar
1 091
Senast: hegg
·
S
Hästvård Min häst lyckades klantigt nog vricka sig ganska ordentligt i ena frambenet för ett tag sedan. Veterinär tillkallades eftersom jag är...
Svar
13
· Visningar
1 198
Senast: mrscat
·
Hästvård ( Vet inte om den här tråden ska ligga under ridning eller här) Har precis satt igång min häst efter 4 mån vila. Behandlad för...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: nowa
·
I
Hästvård Vårt sto har fått grov hovbensrotation och sänkning (framhovar) efter ett fånganfall. Vet. mätte "grader" (kmr inte riktigt ihåg vad det...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: sinner
·
Hästvård Ja som rubriken lyder ;). Lite bakgrund: Jag har en D-ponnydam (som jag har haft i 20 år) som fyller 25 vid årsskiftet. Hon är...
Svar
17
· Visningar
1 490
Senast: Leteng
·
Hästvård Vi har en liten shettis......... han har börjat tappa sin päls! Han ser snart ut som skalle-per! det finns liksom inget hår under. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 432
F
Hästvård Jag har lite funderingar kring just lösdrift och kallstall:). Hur har ni/du som har lösdrift löst det med fodring och vatten på...
Svar
16
· Visningar
1 486
Senast: farrebarre
·
Hästvård Jag skulle behöva hjälp med att förklara på engelska vad en exportröntgen är och vad som ingår. Finns det någon direkt översättning...
Svar
4
· Visningar
3 585
Senast: nesjla
·
T
Hästvård Nu har varmblodet blivivt boxbunden i 4v p.g.a en spricka i kotan och då undrar jag om ni har något tips på e.v leksaker som man kan ge...
Svar
15
· Visningar
2 503
Senast: Equilina
·
Foder & Strö Jag var i en foderbutik igår och frågade efter sojamjöl. Svaret blev att de numera bara sålde en speciell typ av upphettad soja (väldigt...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Boj
·
Foder & Strö jag upplever att foderjästen lätt blir klistrig o "kleggig", kan det täppa igen urin röret? Jag blandar alltså foderjästen med betfor...
2
Svar
33
· Visningar
3 536
Senast: Boj
·
Hästvård Har redovisning imorgon, på hästens Digestionsorgan. Behöver hjälp med att på bästa möjliga vis få till en beskrivning på skillnaden...
Svar
2
· Visningar
1 326
Senast: BitterAss
·
Foder & Strö Finns det? Det är "inne" att vara miljömedveten och undand för undan byts min egen mat ut mot ekologiska och kravmärkta produkter...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Centaur
·
R
Foder & Strö Håller på med ett arbete i skolan, och diverse konstiga begrepp dyker upp i min bok:D Kan nån hjälpa till att förklara, jag ska skriva...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023