Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Ponnyn tappade en brodd idag,på ena framskon.Han har 4broddar per sko. Tog bort 2broddar,på båda framskorna och nu är det bara 2...
Svar
16
· Visningar
1 049
Senast: Sar
·
J
Hästvård Hej! Är det någon som testat använda trollhasselextrakt på sår? Blev rekommenderad att göra ett omslag över natten och det utlovades...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag har precis gjort den årliga vaccinationen, som vanligt anlitade jag distriktsvet. eftersom det är smidigast. Jag vet att det är...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 481
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Nu börjar det bli vår, men lurvpälsen sitter som berget. Finns det något man kan göra för att hjälpa hästen att få igång fällningen...
Svar
17
· Visningar
1 791
Senast: Sophie_Maurer
·
Hästvård Hade ute veterinären igår och det visade sig att min ardenner har fotskabb, dock inte så kraftigt, men ändå. Jag fick rådet att hälla...
Svar
12
· Visningar
2 741
Senast: Limelight
·
Hästvård Postar en ny tråd då jag inte fick någon respons när jag hängde på en annan. ;) Har en 1,5 åring inackorderad hos mig just nu som vi...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Eastwick
·
H
Hästvård Min häst...ett korsnings sto shettis welsh två år...har idag trampat på en grej som typ är som en skruv...svårt att förklara...men den e...
Svar
5
· Visningar
1 496
Senast: ericaeriksson
·
Foder & Strö Har suttit i två dagar och försökt löst en bra foderstat till min häst.. och har nu kommit fram till att han skulle fungera på : Nr...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: jerseyko
·
M
Hästvård Hej alla :p . Efter en ridtur har då detta uppkommit - ett hål !!! Hovslagare kommer i morgon och för säkerhetsskull kommer även...
2
Svar
34
· Visningar
5 731
Senast: MammaHelena
·
F
Hästvård Har någon något bra förslag på hållbara vindskydd som man kan bygga själv?:) Jag tänkte ha ett vindskydd till sommarbetet så att dom...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: farrebarre
·
Foder & Strö Min häst går på lösdrift med fri tillgång till hösilage och eftersom att han är otroligt lättfödd så kan ni nog tänka er hur han ser ut...
Svar
15
· Visningar
1 276
Hästvård Jag har en häst som varit svullen i sitt ena ben, igår kväll smörjde jag med arnika gel. Och idag på morgonen lindade jag om benet. Kan...
2
Svar
32
· Visningar
7 824
Senast: clubman
·
Hästvård Hej! Har en häst som snedsliter sina skor något hemskt. Hon går utåt med fötterna. På insidan av hoven är skon knappt sliten något alls...
Svar
1
· Visningar
1 006
·
Hästvård Vad kan det bero på att en häst ofta står brett med frambenen eller att den oftast står med sitt ena framben längre fram än det andra?
Svar
18
· Visningar
3 390
·
S
Hästvård Hej hopp! Jag har en Islandsvalack som har en väldigt ful ovana att slita av/sönder kompisarnas manar:crazy:. Det är bara på killarna...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: islandforever
·
C
  • Låst
Hästvård En vän till mig har en häst som för många år sedan har haft fång. Förra sommaren gick han på magert bete och under vintern har han gått...
Svar
4
· Visningar
666
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Jag brukar vara ganska haj på foder, räknar gärna foderstater osv, men nu har jag fått lite hjärnsläpp.. Har jag rätt om det här...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Idag när jag kom till stallet hade min häst nässelutslag över hela kroppen :crazy: Han har ätit samma mat hela veckan, håller på att...
Svar
10
· Visningar
1 032
Hästvård För att göra en lång och jobbig historia lite kortare.... Min isisvalack på 13 har sedan mitten av juli förra året brottats med sin...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Marlan
·
S
Hästvård Min ponny hade ett lättare fånganfall i våras och även året före hade hon haft ett lättare anfall. Då hon var ut på foder förra vintern...
2
Svar
33
· Visningar
4 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?