Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag har alltid undrat hur man ska beräkna höjd på föl/unghästar. I många annonser står det "beräknad höjd bör bli" men hur beräknar man...
Svar
2
· Visningar
4 760
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Hur mycket helhavre får det plats i ett fullt Krafftmått (ett såntdär vanligt vitt i plast som alla har)? Min våg har pajat :p
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: Lipica
·
Hästvård Jag fick idag hem papper på att det var dags att betala försäkringen igen, inget konstigt så långt :) Men sen står det att jag har en...
2
Svar
24
· Visningar
1 966
Hästvård Min häst är blockhalt! Något har hänt sen igår, då märktes ingenting. Han är varm och svullen (inte jättemycket) på höger fram. Från...
Svar
19
· Visningar
1 545
Foder & Strö 1. Kan det bli för mycket vitaminer och/eller mineraler för hästen? 2. Vilka är de viktigaste mineralerna och vitaminerna? 3. Om...
2
Svar
28
· Visningar
2 763
Senast: mahlmt
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 287
Senast: Boj
·
E
  • Låst
Hästvård Ridskolan och anläggningen Bullersta i Nyköping är drabbade av kvarka och har haft så mycket som 15 insjuknade hästar. Jag går på...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Boj
·
R
Hästvård lite torra hovar fodertran är det bra ? vart finner man detta medel:confused:
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: canoira
·
Hästvård Har ett problem som vet. ska få bita i på måndag men jag vill veta om någon annan haft liknande. Min 4.5-åring busar som tusan i...
Svar
11
· Visningar
4 624
Senast: knasigare
·
Hästvård Insåg idag att min 19-åring har börjat få fler vita hår i pälsen sen senaste tiden och nu har hon även några vita hår i svansen. Tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 615
Foder & Strö *Symptom på insulinresistens? *Tecken på svältinställd kropp? (Ffa pga för litet energiintag, ej proteinbrist) *Kan hästar få...
Svar
7
· Visningar
3 137
Hästvård Min systers blivande ponny veterinärbesiktigades idag, hon har haft honom på foder i 1,5 år. Förra veckan fick han ett ganska djupt...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: _Runaway_
·
D
Hästvård Hej letar överallt på internet om riktig information om linimetn, vad de igentligen gör med musklerna, vad som händer. så tänkte om ni...
Svar
15
· Visningar
1 668
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Var och hämtade ny vetehalm igår som är superfin :)! Den jag hade hemma började kännas ofräsch (lite dammig), och jag är ju supernoga...
Svar
3
· Visningar
951
E
Hästvård kanske bara jag som är konstig o tänker på sånna här saker men, några i mitt stall lägger alltid höet UNDER krubban o lix längst in till...
2
Svar
25
· Visningar
2 418
Senast: Olympus
·
L
Hästvård Jag har sökt här på buke men orkade inte leta längre...... Så nu frågar jag Kan en häst ha kotledsinflamation utan att visa hälta...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: grimman
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av behandling med stamceller vid senskada, skada på ledkapslen?(kota) och hur går det till att göra det?
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Messy
·
E
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av hästar vars leder knäpper när de rör sig?Vad beror det på? Påverkar det hästen?Kan det...
2
Svar
20
· Visningar
10 845
Senast: pastejja
·
L
Foder & Strö Sedan 2 dagar tillbaka har jag sett min varmblodstravare stå och slicka på några stenar i hagen. Han har aldrig gjort det innan under de...
Svar
5
· Visningar
2 628
Senast: lindgreen
·
Hästvård Jag har ett fjordingsto som fyller 28 år i maj. Hon är en pigg och fräch dam som trivs med sin tillvaro som sällskaps och promenadhäst i...
Svar
17
· Visningar
3 765
Senast: Vinja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2