Sv: Kroniskt lös i magen??
Min var precis som din helt kanon i magen i somras när han åt gräs
Vi verkar ha samma problem, för ajg känner igen i stort sett alla symptom du skriver!
Och nu när han inte äter bara gräs, så är skillnaden att han äter hö, att jag fått byta kraftfoder till pelleterat protein, och att det inte finns något alls för honom att äta i hagen.
Ja alltså jag har ju suttit och tänkt på vad det skulle kunna vara som är annorlunda hos honom nu mot innan han blev så där i magen. Och det enda jag kan tänka på är ju att i somras åt han gräs, då var han bättre. Nu äter han hö och han är sämre.
Så ja, höet kanske är en bidragande faktor. Jag ska testa att ge honom av ett annat hö med högre värden och se om det blir något annorlunda.
Det låter ju också märkligt på din häst att det varierar så från dag till dag också. Här är det konstant "icke-bollar".
Jag ska lägga ut en bild så får ni se hur det ser ut.
Min var precis som din helt kanon i magen i somras när han åt gräs
Vi verkar ha samma problem, för ajg känner igen i stort sett alla symptom du skriver!
Och nu när han inte äter bara gräs, så är skillnaden att han äter hö, att jag fått byta kraftfoder till pelleterat protein, och att det inte finns något alls för honom att äta i hagen.