Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har ett fjordingsto som fyller 28 år i maj. Hon är en pigg och fräch dam som trivs med sin tillvaro som sällskaps och promenadhäst i...
Svar
17
· Visningar
3 765
Senast: Vinja
·
Hästvård Min lilla dam är inte sig själv just nu. Hon är extremt loj och man får sitta och driva henne bort från stallet. När det bär hemmåt...
Svar
4
· Visningar
1 314
Hästvård Min och en kompis häst har för igår prick tre veckor sedan, fått sin första spruta mot stelkramp och hästinfluensan. Veterinären är...
2
Svar
21
· Visningar
2 044
Senast: TantEster
·
Hästvård var in till klinik med min kille idag som börjat bocka en del. (står hos fodervärd)... kollat honom på rakt spår och vid böjprov...
Svar
6
· Visningar
1 874
Senast: catya
·
C
Hästvård Min ponny har sommarexem och kliar av man och svans. (Längst ner på manen och längst upp på svansen) Detta året tänkte jag ge honom...
Svar
3
· Visningar
671
Senast: Opartisk
·
Hästvård En kompis till mig har häst i samma stall som mig, dom köpte hästen i somras, och han hade då grå-grumligt öga.. inte gråstarr...
Svar
2
· Visningar
1 229
S
Hästvård Skämt åsido med rubriken.. men har någon varit med om något liknande?! Igår då jag var ute och gick med ponnyn klirrade det till och det...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
18 580
Senast: coari
·
T
Hästvård Det här med hästar som hostar är ju ganska vanligt. Men vad beror det på? Jag har en D-ponny vallack som blir 8-år. Har haft honom...
Svar
4
· Visningar
3 973
Senast: Titely
·
G
Hästvård Mitt 5-årssto dregglar som en besatt varje gång hon får ett bett i munnen. Hon gapar också en hel del och verkar överlag inte trivas med...
Svar
8
· Visningar
826
Senast: JeanineHammer
·
I
Hästvård Min häst hade en karpaltunnel operation för 4 månader sedan och han har nu skrittat några veckor och travat varannan dag i 5 min i två...
Svar
1
· Visningar
1 751
Senast: acrazyone
·
Hästvård Någon mera än jag som testat det nya strö som kommit ut på marknaden?. Wellpapp strö. Helt suveränt tycker jag. Blir så fräscht och...
Svar
6
· Visningar
1 477
Senast: Limelight
·
E
Foder & Strö Där jag har min mest häst inackorderad ges morgonen vid 6-8 på morgonen, där efter får de mat TIDIGAST kl 15 ofta närmare kl 17. Det...
Svar
17
· Visningar
2 204
Senast: Jazza
·
K
Foder & Strö Om man vill ge jäst för att tillsätta B-vitaminer, vilket är bäst? Bak eller foderjäst? Endel säger att foderjäst är till för...
2
Svar
32
· Visningar
3 994
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hur gör ni med hovslagare som varmskor i stall? Heta arbetenlicens? Brandvakt? Täcker brandförsäkring ev brand?
2
Svar
25
· Visningar
3 144
Senast: oxo
·
Hästvård Upptäckte att min häst har fått en rund "knöl" längst upp på underarmen ( fram). Den är kanske 1*1 cm, kroppsvarm och ganska mjuk...vad...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: Krozzy
·
Hästvård Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga denne tråden, men eftersom den ändå handlar om vård, så testar jag här. Jag har en fråga ang...
Svar
12
· Visningar
1 995
Senast: _Runaway_
·
S
Foder & Strö Jag har blivit så trött på att jaga hö och hösilage inför varje säsong och dessutom slänga stora partier som inte är fräscha. Vi...
Svar
14
· Visningar
4 575
Senast: Strajder
·
Hästvård Min häst är ju som sagt utdömd. :cry: Då varken jag eller mina föräldrar bor på gård så finns ingen möjlighet att gräva ner honom. Han...
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Fått min burk och där står det att man ska ge dubbel dos de första 4 veckorna.Har ni som använder det gett dubbel dos? Är de så med...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: Zolimita
·
P
Hästvård Jag har en vän vars häst har skadat sig, men det finns inga pengar att ringa ut veterinär. Kan man vända sig någonstans i detta fall?
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 748
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar