S
soffii
Sv: Gårdagens skapelse! (halv hov i sko)
Det är nog bakvända skor hon har på alla hovar.
Det är nog bakvända skor hon har på alla hovar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och hur efterbliven är du själv? I Finland lärdes det tidigare ut enbart finska och svenska i grundskolan, det finns gott om finnar som inte kan det minsta engelska och många förstår knappt svenska heller. Jag har träffat finnar i 20-års åldern som kan varken svenska eller engelska utan man måste ha tolk, så ditt inlägg var otroligt korkat, snudd på efterblivet!
Knapplån
Jag tycker att det är oroväckande att vem som helst kan kalla sig för hovslagare. En legitimation vore önskvärt men fram tills dess så är det väl så att man som hästägare måste ta reda på om den som kallar sig hovslagare har utbildning och att be om referenser. Det måste väl också handla om att det är brist på hovslagare annars skulle väl inte dom som gör ett dåligt hantverk finnas kvar. Varför utbildar man inte fler hovslagare så att de som inte har adekvat utbildning försvinner?
Hovväggen är ju inte ens bearbetad i vägghornets riktning!!! Hur fasen ska då hela den innre strukturen kunna komma i balans???
QUOTE]
Kan du inte utveckla det där litegrann? Supernyfiken på vad du menar!
Jag försökte förklara det för dig tidigare med lite enklare termer men det gick ju sådär....
Om du tittar längst upp till höger så ser du till vem ett inlägg är riktat till. Jag ville höra vad en viss person menade med vad han/hon skrev.
Tyvärr är det så ja, att de hovslagare som enbart kan finska tvivlar jag starkt på att de kan någon engelska. Som någon annan sa så finns det många äldre människor här som inte kan engelska så bra, beroende på om de har velat lära sig det eller inte. Dessutom är jag ingen stjärna själv på engelska fastän jag har läst engelska i skolan, det fastnar inte då det inte är ett språk som intresserar mig..
Om du tittar längst upp till höger så ser du till vem ett inlägg är riktat till. Jag ville höra vad en viss person menade med vad han/hon skrev.
Eh jo? Men vi diskuterade om att prata engelska med hovslagare istället då jag ej kan finska, eftersom där jag bor är många uppvuxna i icke-finsktalande hem.
Hovarna ser nu bättre ut än tidigare men ej bra....
Trakterna ser ut att ha sänkts ganska bra men han skulle ha raspat tillbaka den främre hovväggen ( gamla delen under fångranden ) i nivå med den nya övre delen. Om man tittar på hoven från sidan ska den alltså ha en normal vinkel efter denna åtgärd.
Om du inte får till en rät linje kommer troligen fortsatt brytning/ dragning av lamellerna att ske. Tänk på hur fånghovar såg ut förr eller det som inte får tillbakaraspad sjuk vägg
Idag måste man veta vad man ska titta efter för att SE om den har haft fång.
Det är ett villkor för att undvika snara "återfall" o att hovbenet ska få nytt fäste till lamellerna.