Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Hej Vi tänker ta egen skörd i år. Åkrarna har tidigare varit utarrenderade. Andra årets vall.´ Förra året tog vi bara lite hö med...
Svar
11
· Visningar
3 330
Senast: Raline
·
Foder & Strö hur mkr mer sväller lusernpellets jämnfört med annat pelleterat foder? annat pelleterat foder ger man ju för glatta livet torrt medan...
2
Svar
28
· Visningar
6 263
Senast: Flaekja
·
Hästvård En av unghästarna hade i oktober ådragit sig regnskållor efter att han kom hem från hingstbetet. Det var så pass mycket att jag kände...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: Melgibson
·
Hästvård Har lite funderingar angående min häst. Hon har blivit behandlad för ischias i vänster bak vid två tillfällen av en kiropraktor (senast...
Svar
1
· Visningar
634
Hästvård För 16 dagar sedan var min häst halt när jag skulle ta ut honom en morgon. Vi åkte till klinik där det konstateras att vid böjprov...
2
Svar
20
· Visningar
6 139
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Vill ha info om vilken foderstat en tävlande travare står på! Hur mycket hö/hösilage? Hur mycket kraftfoder? Ändras foderstaten...
Svar
9
· Visningar
1 650
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min häst har fått något som jag aldrig träffat på förut. Han har fått små krustor på ena benet som ger mycket klåda, så mycket att han...
Svar
17
· Visningar
1 669
Senast: sinner
·
Hästvård jag har en foderhäst som skulle fått sin vacc i slutet av jan men glömt av mig och hon som äger hästen gör att ja ska ringa ut vet för...
Svar
7
· Visningar
729
Senast: _jeanette
·
Hästvård Min häst har på något mysko vis lyckats hitta en spik att trampa på. Hon har sulor i fram och idag när jag tog in henne från hagen så...
Svar
16
· Visningar
3 402
Senast: _pirate
·
Hästvård Hur noggrannt kollar slakterierna det här med livstids karens? Ska förtydliga innan att jag inte tänker skicka hästen på slakt utan...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 708
L
Foder & Strö Nu är jag igång igen med min nyfikenhet :P Min häst är en varmblodstravare med ovanligt svårt att hålla hullet. Notera ovanligt svår...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: Belethien
·
Hästvård Kort och konsist: Har någon därute varit med om att hästen fått förhöjd temp vid pälsfällningen?? Alla andra symptom finns på...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: wonderful
·
Hästvård Efter sökningar på forumet har jag inte blivit det minsta klokare. Jag är lite sugen på att köpa en häst som jag tycker är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
2 604
Senast: M-Meduza
·
Hästvård Min ena häst har problem med sin mage. Bajsen är bättre nu än vad den har varit men det blir ju aldrig riktigt bra:( Mask och tänder...
Svar
17
· Visningar
2 197
Senast: Minstral
·
H
Hästvård Min häst avlivades idag med Somulose och sprattlade rätt rejält, såg ut att kämpa för livet en kort stund. Veterinären hade inte varit...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 902
Senast: Ylva86
·
V
Foder & Strö Är det någon som använder foder från pavo? Vad tycker ni om det?
2
Svar
37
· Visningar
6 195
Senast: Bangsi
·
S
Foder & Strö Någon som använder detta foder? Synpunkter? Funderar på att byta från krafft grund till det? Det gäller en B ponny valack som...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Jossantt
·
Hästvård Upptäckte nu på morgonen att min ena pålle har knölar utspridda över kroppen. Mest vid manken och halsen. Ganska stora. Sen finns det...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Jag inpulsköpte en burk vimital glucosamin och när jag kollade närmare på burken stog det att hästen skulle ha 30 ml/dag. Måttet som...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Annanaz
·
Hästvård Vad gör jag åt detta? Boots? Alltså, jag menar såna "stövlar", kan det vara nåt? Håller rent och försöker linda samt peta upp lite...
Svar
18
· Visningar
2 356
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka