Köpa häst med tuppsteg?

Sv: Köpa häst med tuppsteg?

Vet inte om det kan hjälpa dig men du kan ju alltid Pma Qluring här på buke och fråga henne. Hon har en pålla som fick diagnosen tuppsteg för nått år sen och vad jag vet har det gått bra. Hon värmer ur och det är inget man ser när hon väl är i gång.

Tack! Jag ska göra det.

Ägaren kommer att besiktiga hästen ändå, och vill att vi ska höras efter det, för att se vad vet säger. Jag har redan pratat med några vet och de kan ju inte säga om den kommer att hålla, och risken finns ju att den får problem av det, främst då att den skulle överbelasta någon annan led pga adet. Det vet man ju inte, men sen å andra sidan vet man ju inte det med någon häst.

Jag har en häst med tuppsteg! Han är 18 år i år, tävlad upp till 120, jag har haft honom i 8 år och han har inte varit halt eller varit några problem öht under denna tid. Han är stor och tung vilket inte heller varit något som påverkat, han har inte blivit sämre när han blivit mer musklad, och han har inte blivit sämre med åldern, nästan så att det är bättre nu. Jag skulle kunna köpa en sådan häst igen, till rimligt pris.

Ok, tack för infon:)

Fast det blev inget då den inte gick igenom bes pga av andra saker:cry:

Vem var hästen efter? Jag vet att Cortez har gett en del avkommor med tuppspatt. En blev opererad som jag vet, men den blev inte bra, kanske något lite bättre bara.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 513
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 719
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka