Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan :) Jag har ett sto som jag köpte slutet av sommaren - 08, då sa ägaren att hon kunde få värmeslag av grimman, men såvitt jag...
Svar
12
· Visningar
1 004
Senast: lilstar
·
Hästvård Nu behöver jag lite råd från er på buke. Vad tror ni om detta? En morgon när jag kom hem från jobbet och skulle släppa ut hästarna...
Svar
4
· Visningar
2 074
Senast: Lindsen
·
L
Hästvård Har ett halvblod på 8 år som jag köpte för ca 1 1/2 år sen. Pga hältor hade han stått ganska länge innan jag köpte honom så när jag...
Svar
11
· Visningar
1 235
Senast: Liljan14
·
Foder & Strö Pållen kom hem från Helsingborg efter att ha stått där i en vecka och de kontaterade att han bla. hade fått magsår. Han ska nu behandlas...
2
Svar
34
· Visningar
6 013
Senast: linnsan
·
Hästvård Jag upptäckte idag att min pålle stod och åt bajs. Inte färsk,utan det har legat några dar. Vad beror sånt på ?
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Tättran
·
Hästvård Spånbristen börjar bli mer än lovligt dryg nu, och jag blev tvungen att beställa (dyr) torvmix, då det fn är omöjligt att säga när de...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 262
Senast: grimman
·
S
Hästvård Har en 9 årig valack som fick spatt för ett år sedan och behandlades i några månader innan han blev "friskförklarad". Hade då krävt både...
2
Svar
22
· Visningar
3 234
Senast: nowa
·
W
Hästvård Har ett fullblod som när hon går drar bakbenen inåt, ett mer än det andra. Svårt att förklara, men hon går alltså inte rakt fram utan en...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: Willyroo
·
I
Hästvård Jag har ett 5 årigt sto som har haft hovledsinflamation 3 ggr och nu tar inte behandlingen. Hon har även haft kotledsproblem 2 ggr. Hon...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 077
Senast: FadeAway
·
Foder & Strö Vad försvinner och vad blir kvar om man lägger hö i vatten? De snabba kolhydraterna, vattenlösliga vitaminer? Finns det några...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Lewina
·
Hästvård Har känt mig nedstämd sedan december 2008 då min shettis fick fång. Behandlades med finadyne, blev sedan bättre så småningom, men han...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hej! Har nu fått analysen på höet och vill gärna ha hjälp med att tolka resultaten! Ts 58% Energi/kg foder 5.3 MJ 50 g råprot...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Hur mycket mineraler per dag ger man en häst? Jag har alltid fodrat min häst med färdigfoder som täcker behoven men nu är jag inne på...
Svar
8
· Visningar
935
Senast: Tuvisen
·
F
Foder & Strö Min kuse hade gaskolik här för någon dag sedan:(. Vi har bytt grovfoder leverantör och har ett betydligt kraftigare hösilage nu. Räknade...
Svar
3
· Visningar
1 317
Senast: FFFiona
·
C
Hästvård jag är orolig för lill tösens ben. Egentligen visar hon inget fel på det men det är små saker som gör att jag misstänker att allt inte...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Melgibson
·
T
Hästvård Ursäkta om jag stavat rubriken fel:crazy: Men vad är det för skillnad på dessa två? Hur gör de när de undersöker hästen och när har...
Svar
6
· Visningar
1 599
Senast: Linda_77
·
Hästvård Jag letade lite i gamla trådar men hittade ingen passande, så nu startar jag en ny. Så här kommer min fråga: är det någon vänlig själ...
2
Svar
22
· Visningar
4 051
Senast: Ellyne
·
G
Hästvård Vågar man göra det? Jag har sett hästar med mer än vad denna hade, och det försvann nästan helt när den va uppvärmd. Den är ganska...
2
Svar
25
· Visningar
2 776
Senast: ansk
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? Har hört att det ska vara kanon till hästar som har problem med sina leder och att det också är...
Svar
3
· Visningar
1 102
Senast: Sophie_Maurer
·
Hästvård Min häst har fått hosta. Han hostar till ett par gånger när man rider fram honom och han verkar irriterad i näsan. Hostan kom när det...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Hallonglass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur