Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö hej jag har börjat ge mina pållar munkpeppar och djävulsklo, fick sedan höra att dom motverkar varandra, så nu får två hästar...
Svar
5
· Visningar
1 717
Senast: Havregryn
·
I
Hästvård Hej hej, har en varmblods vallack som gjort sig illa igen... =/ första gången blev han öm över hovarna (han går barfota) när vi var...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: diving-leber
·
Hästvård Hur vanligt är det att det händer? Min häst har ett Horseware Rhino med halsdel som sitter löst. Och igår hade han skavt av sig halva...
Svar
9
· Visningar
1 642
Senast: Centaur
·
G
Foder & Strö Hur påverkar det hästen att gå på dygnet-runt-bete med gräs i veckorna och åka och tävla och äta torrt hö på helgerna? Kan man förvänta...
Svar
7
· Visningar
1 443
Senast: Gisburne
·
S
Hästvård Ni som har hästar med överben. Hur påverkas era hästar av det? Har de någongång varit halta p.g.a överbenet? Vart sitter det? Hur...
Svar
14
· Visningar
1 812
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Jo de är såhär att jag satt och kollade lite här härom dagen och kom in på Headshaking syndrom och läste lite om de och insåg att min...
Svar
3
· Visningar
2 640
Senast: Geisli
·
Hästvård Ponnyn blev sömstucken i lördags. Vi tvättade med jodopax och la bandage för att försöka hindra smuts från att komma upp. Ikväll var...
Svar
1
· Visningar
2 352
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Vår ponny blev dålig i magen i slutet på en Metacam-kur. Väntade några dagar efter kuren var avslutad men hon blev inte bättre. Köpte...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Litenvit
·
Hästvård Jag har hört av vallacker kan ha lite problem med sitt kisseri.... Som min häst kissar alltid vid intag från hagen, sen efter ridtur...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Om ni har ett hö med säg 10Mj och 50smrp och hästen behöver bara 60Mj - hur resonerar ni då? Tar ni helst 5kg hö och så lucern för...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: 95johsv
·
P
Hästvård För några veckor sedan köpte jag en ponny från en ridskola, där har hon gått med dåligt tillpassad sadel = öm i ryggen + knutor (6 st...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: Luleå
·
P
Hästvård Köpte nu en ny häst i början av december. Det är en korsning halvbod/varmblodig travare, 16år. han är jättebra på alla sätt, men han...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: TantEster
·
Hästvård fick tre preparat utskrivna av veterinär idag, två som skulle injiceras och ett i pastaform(metacam). De övriga två var penovet(tror jag...
Svar
15
· Visningar
2 577
·
S
Hästvård Hur vet man om hästen har ont eller bara är rädd när man känner på ryggen?
Svar
4
· Visningar
708
·
F
Hästvård Min gamling är 28 år nu, fullt frisk och väldigt pigg..kan knappt tro att hon e så gammal...Problemet är att hennes tänder börjar bli...
Svar
9
· Visningar
7 346
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta ut min hästs Groov 125 till Müsli Grön i samma serie! Detta för att lillan verkar ha tröttnat på Grooven och...
Svar
6
· Visningar
1 339
Senast: mackan
·
J
Hästvård Hejsan allihopa! Jag ska precis få en häst på foder nu om några veckor, ett varmblodssto på 10 år. Och den senaste tiden har hon nästan...
Svar
6
· Visningar
995
Senast: kobran
·
Hästvård En liten fundering jag gått omkring med en tid. Givetvis ska man kratsa hovarna på sin häst varje dag, det är nog alla överens om. Men...
Svar
17
· Visningar
2 499
Senast: chira
·
M
Hästvård Någon som varit med om detta? Alltså att den ibland blivit svullen i benen när hösilaget ex först varit ganska torrt i en bal, för att...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Melgibson
·
Hästvård En av våra hästar äter ventipulmin just nu pga hosta och segt slem. Har ätit det i 5 dagar nu men vi har inte märkt någon förbättring...
Svar
19
· Visningar
5 517
Senast: Lipica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Luktar gnagare?