Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Visste inte riktigt vilken avdelning jag skulle lägga det här inlägget eftersom det hör hemma i både hästhantering och hästvård (så jag...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: LIA
·
Hästvård har precis börjat ge min häst litovet och har lite frågor om det... Det står att man ska ge dubbla doser de första 4 veckorna, kan...
Svar
9
· Visningar
2 306
Senast: Zandrah
·
Hästvård Jag annonserade ut på internet att jag ville bli medryttare, fick ett jättebra svar från en kvinna som hade ett 4-årigt sto som var av...
Svar
19
· Visningar
1 763
Senast: __Stilett__
·
T
Hästvård Hej! Nu är det såhär att när jag måndags kom till stallet hade hästen en liten svullnad precis över kotan, lite varm men om jag inte...
Svar
11
· Visningar
4 397
Senast: ansk
·
H
Hästvård Jag skrev ett tidigare forum här agtt min häst hade ont i ryggen. Men det har visst visat sig att hon har fått sadelknutar(tror jag det...
Svar
8
· Visningar
3 161
Senast: diving-leber
·
M
Foder & Strö Efter Vinurs kolikoperation har jag blivit rekomenderad att ge honom kli i fodret (jag bor i England för tillfället, men planerar att...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Masse
·
D
Foder & Strö Hej allihop! Jag har försökt hitta information om var man kan ta olika kurser eller utbildningar för att bli foderrådgivare, men jag...
Svar
7
· Visningar
5 785
Hästvård För 2 veckor sedan började min nya ponny kasta av mig, först bockade hon av mig 2ggr, andra dagen stegrade hon så vi gick omkull. Jag... 2
Svar
27
· Visningar
2 826
Senast: bockponnyn
·
Hästvård Hur är eran hästsyn? Vad tycker ni är viktigt för att hästen ska få ett drägligt och relativt naturligt liv? Hur långt kan man gå för... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 595
Senast: Lyckan i Halland
·
I
Hästvård det är precis vad min häst har, eller ja knöl är det inte utan känns nästan som en vätske fylld blåsa men stor. ca en dec längd och...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: iceland
·
Hästvård i förgår märkte jag ha min häst va halt och jag ha aldrig haft en halt häst innan .... så är lite orolig... hon är inte varm eller...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Andorra
·
Foder & Strö Jag är tyvärr ganska dålig på detta med foder. Min mamma har alltid hållit i den biten mer eller mindre men jag känner själv att jag... 2
Svar
20
· Visningar
2 059
Hästvård Vet inte riktigt var jag ska lägga tråden. Jag har en tvååring med magsårshistorik vilket gjorde att hon började gnissla tänder för...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: maria_b
·
Hästvård Mitt gamla sto (21år) blev halt för drygt 14 dagar sedan. Lätt förhöjd puls och lite svullen i fa ena kotan fram. Hovslagaren och...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: MoQ
·
Foder & Strö Jag var med pålle hos veterinär i början av veckan för att kolla tänderna. Hon hade varit lite dum och trutig i munnen och det var dags...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: fragansia
·
Hästvård Min häst behandlades i frambenet i måndags. Tisdag kväll lite svullen över knät. Veterinärkonsultation, kan vara reaktion på sticken...
Svar
5
· Visningar
1 663
Senast: TantEster
·
Hästvård Köpte förra sommaren ett russ där ägarna sa att hon hade haft fång för ett år sen. Men de hade upptäckt det tidigt och hon verkade inte...
Svar
3
· Visningar
1 239
Senast: carwes
·
S
Foder & Strö Mitt sto är dräktig på dygn 251, och undrar hur mkt mineraler ska hon ha? För dom ska väl ha mer mineraler när dom är dräktiga?
Svar
7
· Visningar
2 246
Senast: gotland 86
·
J
Foder & Strö då jag blev av med mitt sommarbete har jag nu fått arrendera en annan mark, och han ska då så i vall här i vår. men jag ska köpa fröerna...
Svar
9
· Visningar
2 065
Senast: Strajder
·
A
Hästvård Min ponny står då och då och kliar sig mot boxgallret. Inte ofta, max ngn gg per månad. Men när han väl gör det så får han småsår och...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈