Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård För ett par år sedan gick min häst troligen omkull i hagen, och slog sig sned i bäckenet. Jag konsulterade distrikts-veterinär (flera...
Svar
7
· Visningar
4 044
Senast: orcide
·
Foder & Strö Hej! Skulle behöva lite hjälp och få höra lite olika synvinklar på det här med att utfodra hästarna i hagen. I dagsläget får hästarna i...
2
Svar
25
· Visningar
1 935
Senast: Yrja
·
S
Hästvård om jag la de i fel forum, flytta denna tack :p någon som testat munkpeppar på sin häst? är det effektivt elr finns det något annat...
Svar
19
· Visningar
2 020
Senast: Saagaa
·
S
Hästvård Min gamle häst måste bli avlidas. Han har sarcoiden över hela korps, w.a. en jätte stort, agressiv och blodigt (behandlad flera gånger...
Svar
14
· Visningar
3 630
Senast: Sammy
·
N
Hästvård Ni som gett äppelcidervinäger till er häst, vilken påverkan har det haft på er hästs hälsa? (ex: matt hårrem blev blank, dålig mage...
Svar
13
· Visningar
12 076
Senast: Kaki
·
M
Hästvård Jag behöver hjälp! Köpte vår ponny för ca 10 månader sedan. Hon är väldigt svår att rida och till en början tänkte jag att allt kommer...
2
Svar
23
· Visningar
2 193
Senast: cajsa
·
Hästvård Jag har länge funderat på att gå en verkningskurs och ta av skorna och sköta hovarna själv. Just för det blir billigare:) Och hört att...
Svar
15
· Visningar
4 324
Senast: cajsa
·
Hästvård Mitt sto skavde av sig sin svans ovanför haserna för över två år sedan. Jag blev såklart jätteledsen då den precis hade vuxit sig...
Svar
10
· Visningar
1 690
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö 1.hur ofta fodrar ni? 2.med vilket foder? 3.och vilka tider? 4.hur ofta får hästarna kraftfoder? 5.hur många gånger/dygn? 6.hur...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 297
Senast: ellan84
·
Hästvård Hej! Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd, men om den ligger fel, flytta den gärna. Jo, jag har en ponny på foder, och...
Svar
16
· Visningar
5 247
Senast: H_lena
·
S
Hästvård Min kompis häst föla inatt... Men inte helt fläckfritt var det. Fölet har för långa böjsenor bak vilket gör att ballarna tar i marken...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 237
Senast: Nafayette
·
T
Foder & Strö Vi har köpt en gård där det bara gått får innnn. Kan man förutsätta att de parasiter som ev. finns kvar i markerna inte smittar mina hästar?
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: sthu
·
Foder & Strö Min ponny har ätit ljung sedan jag köpte henne för drygt ett år sedan, nu har min stora häst också börjat. Vad är det i ljung som får...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: cassy
·
P
Hästvård Jag har köpt en häst med "trolig patellaupphakning" men han har aldrig "hakat" fast som min förra häst gjorde. Hon fastnade med bägge...
Svar
9
· Visningar
1 611
Senast: Belethien
·
Hästvård I torsdag red jag ut och hästen var superpigg och ville bara galoppera hela tiden. Helt plötslig haltar hon till ordentligt och jag...
Svar
15
· Visningar
4 849
Senast: islandforever
·
N
Foder & Strö Undrar lite ang fodring,hur många gånger ni ger era hästar mat och när? Själv ger jag 7,12,17,22 alltså 4 gånger om dagen.
2
Svar
23
· Visningar
1 483
Senast: Busen
·
Hästvård Mitt sto har fått små fläckar med vit päls senaste månaden. Först en vid manken, sen nere på magen, nu har jag även upptäckt några på...
Svar
9
· Visningar
1 088
Senast: Fialotta999
·
Foder & Strö \"svårmatad\" häst. Min häst har " slutat" äta. Varje gång jag kommer till stallet ligger foder kvar i krubban och även massor av hö...
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: Havannis
·
J
Hästvård Hej. Jag har en häst som är en fullblods korsning. Han har väldigt spända ryggmuskler. Jag märkte de för mer än ett år sen, och han stog...
Svar
3
· Visningar
2 832
Senast: linzan
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar det, Vad ger ni för sorts B-vitamin till era hästar??.. Jag har alltid gett Shyfeeders, men fick tips om Krafts...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 933
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar