Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö då jag blev av med mitt sommarbete har jag nu fått arrendera en annan mark, och han ska då så i vall här i vår. men jag ska köpa fröerna...
Svar
9
· Visningar
2 056
Senast: Strajder
·
A
Hästvård Min ponny står då och då och kliar sig mot boxgallret. Inte ofta, max ngn gg per månad. Men när han väl gör det så får han småsår och...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: susanne
·
C
Hästvård Tyskar i all ära, bästa hästlandet etc..men nu blir jag upprörd. En kompis till mig har ett sto som inte kan kissa :crazy: 2 dygn...
2
Svar
25
· Visningar
9 079
Senast: TantEster
·
Hästvård Ett ganska stort halvblod,20 år och har ringkota (har ingen aning om hur mycket) är det helt kört då,eller kan det funka som promenadhäst?
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Innehåller vanligen lucern melass? Är det bara K*arnby som har utan? Har tyvärr så långt till närmaste återförsäljare :( Läser på...
Svar
14
· Visningar
2 892
Foder & Strö Har ett ensilage med 77% torrsub,66 smbp och 8.3mj/kg foder. Med detta foder + granngården musli och "vanligt hö(ej analys) Till...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Thora
·
Foder & Strö Sent i höstas var det en artikel i Travronden om ett försök på travhästar i Danmark. Det visade sig att de hästar som åt nypon hade...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 811
Senast: Havregryn
·
T
Hästvård Fy säger jag bara. Hästarna blir ju rädda för mig, och jag bara väntar på att det ska smälla till då jag tar på dem. Många känner...
Svar
14
· Visningar
4 860
Senast: theer127
·
R
Foder & Strö Hur fodrar ni era dräktiga Nordisston? Mitt hö har dåliga värden, vet inte riktigt hur jag ska komp.fodra, kanske kan jag få en "vink här"
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej. Pratade med min veterinär idag ang B vitamine, han sa att det inte är bevisa att bvitaminer hjälper vid fällning utan ADE vitaminer...
Svar
9
· Visningar
1 911
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt halvblodssto, hon rids och tränas ganska hårt nu. Helklipptes i november (köpte henne då...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Lavinia
·
Hästvård När tar ni ut veterinär för att kolla hästens (unghäst) tänder för första gången?! Hur brukar hästarna klara detta? Jag vill helst inte...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: cutty
·
P
Hästvård Här på gården har vi två gamla trotjänare (28(?) och 30 år iår), och eftersom åldern börjar märkas nu så känns det som att det är dags...
Svar
19
· Visningar
2 789
Senast: Mia_R
·
T
Hästvård Hej! Jag har en fråga som jag verkligen hoppas ni kan svara på! Det är såhär att min häst kändes något svullen i h.bak i tisdags...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: TaylorSwift
·
L
Hästvård Hej jag har problem med mitt ena varmblod, för ett tag sedan började hon stampa med vänster bakben verkligen slår till hårt i backen...
Svar
9
· Visningar
1 626
Hästvård En intressant länk till pågående (vetenskapliga) studier vid Auburn University College of Veterinarian Medicine, hur "naturlig hovvård"...
Svar
15
· Visningar
1 921
P
Hästvård Hej!! Vill höra lite med er, ni som har erfarenhet av svullna framben. Min häst började för snart en vecka sedan att bli lite svullen...
Svar
10
· Visningar
2 790
Senast: Milli90
·
C
Hästvård När man är involverad i hästvärlden så blir man nästintill världsmästare på rengöring, sårvård etc. Alla har sina små knep. Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 775
Senast: Canoó
·
C
Hästvård Min häst fick butta för ca en vecka sedan. Han visade mycket tydligt vad han tyckte om de vita pulvret i maten. På hans ansiktsutryck...
2
Svar
36
· Visningar
2 219
Hästvård Jag har fotskabb på min ardenner hemma. Undrar om det smittar till några andra djur än hästar??. Har försökt läst mig till, men står...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Limelight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka