Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ni som ger era hästar det, Vad ger ni för sorts B-vitamin till era hästar??.. Jag har alltid gett Shyfeeders, men fick tips om Krafts...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 933
Senast: Soffan74
·
H
Hästvård har ett sto som har varit skadad till och från hela vintern men nu börjar jag tappa hoppet... Från början: I höstas blev hon...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: hemmansryttare
·
Hästvård Det har jag fått reda på att min häst har efter dagens återbesök till kliniken. Vad har ni för erfarenheter av detta? Hon är en -01 o...
2
Svar
23
· Visningar
5 676
Senast: marlin
·
A
Foder & Strö Har en växande nordis på snart 2 år. Har fått rekomendationer att bara ge honom lusern, sojamjöl och hö som basfoder till honom tills...
Svar
5
· Visningar
2 629
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Behöver köpa eget strö till min häst under en månad och ska ringa runt idag och kolla. Halm blir det inte för det är för svårt att...
Svar
13
· Visningar
1 076
Senast: Soffan74
·
M
Hästvård Jag bor i Grekland. Jag kopte tva vallacker. Den ena ar 2 ar som jag haft sen han var 1 aring, valldigt uppfostrad. Den andra har jag...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: fijja
·
T
Hästvård Har haft någon sorts travförsäkrning på min häst, men vi var nu tvungna att göra en rörelsekontroll för att få en ny försäkring. Hon...
Svar
5
· Visningar
1 093
Hästvård Min häst har haft en jättetjock vinterpäls nu i vinter, som han började fälla i februari och håller på fortfarande. Dock så har han en...
Svar
15
· Visningar
1 610
Senast: quigley
·
Foder & Strö Dilemmat: FET ponny med tydlig proteinbrist. Fet så det är "celluliter" på rumpan. Får idag minimalt med foder (mindre än minstagiva...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Lewina
·
Foder & Strö tänkte börja ge min häst lite fibergi eftersom han behöver mer energi. är det nån som har erfarenhet av att ge det till häst med känslig...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: a-s
·
W
Hästvård tänkte höra vad ni har för åsikter om hovolja på hovarna! praktiserade förut på 2 olika travstall, och i ena stallet sa de åt mig att...
Svar
17
· Visningar
3 890
Senast: Qvistis
·
Hästvård Tänkte höra hur många olika åsikter eller lika åsikter för den delen, det finns om hästar som får träningsvärk. Får din häst...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: flickancarra
·
Foder & Strö Jag vet att det vore bra med analys, men nu har vi inte tillgång till det. Håller på att banta en häst, så jag kompenserar med fin...
Svar
12
· Visningar
1 758
Senast: cristobal
·
J
Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här frågan så moderator får gärna flytta den om den ligger fel :) Jag har påbörjat en...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: virapira
·
Hästvård Går det att stoppa mjölkproduktionen hos ett digivande sto trots att hon förtfarande går med fölet vid sidan? (åring) Jag tänker på tex...
2
Svar
27
· Visningar
3 489
Senast: sthlmdressyr
·
P
Hästvård min häst har fått järnbrist. måste ge han något järnpreparat...... någon som har några tips och var man köper? fick tips om ferrotop...
Svar
17
· Visningar
1 758
Senast: linnilinn
·
J
Hästvård När jag köpte min häst för inte så länge sen, så hade han ingen man från manken och upp till halva halsen. den ser ut att ha skavts av...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: virapira
·
S
Hästvård Hej!:) Hästen har grönt bajs, någon som vet vad det kan bero på? Han är inte något konstig i magen annars, utan precis lagom...
Svar
3
· Visningar
3 587
Senast: Masse
·
H
Foder & Strö Soyamjöl är enbart protein, det som är bra med soyamjöl är att man inte skall ge ngn mängd av edt därför passar det svårfödda hästar som...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 270
Senast: Havannis
·
J
Hästvård Jag undrade ifall man kan ha ett varmblod att stå i en utebox året om.. som inte är isolerat men vindskydd från alla håll? man kan vell...
Svar
9
· Visningar
1 123
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur