Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Tyskar i all ära, bästa hästlandet etc..men nu blir jag upprörd. En kompis till mig har ett sto som inte kan kissa :crazy: 2 dygn... 2
Svar
25
· Visningar
9 131
Senast: TantEster
·
Hästvård Ett ganska stort halvblod,20 år och har ringkota (har ingen aning om hur mycket) är det helt kört då,eller kan det funka som promenadhäst?
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Innehåller vanligen lucern melass? Är det bara K*arnby som har utan? Har tyvärr så långt till närmaste återförsäljare :( Läser på...
Svar
14
· Visningar
2 895
Foder & Strö Har ett ensilage med 77% torrsub,66 smbp och 8.3mj/kg foder. Med detta foder + granngården musli och "vanligt hö(ej analys) Till...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Thora
·
Foder & Strö Sent i höstas var det en artikel i Travronden om ett försök på travhästar i Danmark. Det visade sig att de hästar som åt nypon hade... 2 3
Svar
48
· Visningar
9 814
Senast: Havregryn
·
T
Hästvård Fy säger jag bara. Hästarna blir ju rädda för mig, och jag bara väntar på att det ska smälla till då jag tar på dem. Många känner...
Svar
14
· Visningar
4 895
Senast: theer127
·
R
Foder & Strö Hur fodrar ni era dräktiga Nordisston? Mitt hö har dåliga värden, vet inte riktigt hur jag ska komp.fodra, kanske kan jag få en "vink här"
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej. Pratade med min veterinär idag ang B vitamine, han sa att det inte är bevisa att bvitaminer hjälper vid fällning utan ADE vitaminer...
Svar
9
· Visningar
1 913
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt halvblodssto, hon rids och tränas ganska hårt nu. Helklipptes i november (köpte henne då...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Lavinia
·
Hästvård När tar ni ut veterinär för att kolla hästens (unghäst) tänder för första gången?! Hur brukar hästarna klara detta? Jag vill helst inte...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: cutty
·
P
Hästvård Här på gården har vi två gamla trotjänare (28(?) och 30 år iår), och eftersom åldern börjar märkas nu så känns det som att det är dags...
Svar
19
· Visningar
2 793
Senast: Mia_R
·
T
Hästvård Hej! Jag har en fråga som jag verkligen hoppas ni kan svara på! Det är såhär att min häst kändes något svullen i h.bak i tisdags...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: TaylorSwift
·
L
Hästvård Hej jag har problem med mitt ena varmblod, för ett tag sedan började hon stampa med vänster bakben verkligen slår till hårt i backen...
Svar
9
· Visningar
1 632
Hästvård En intressant länk till pågående (vetenskapliga) studier vid Auburn University College of Veterinarian Medicine, hur "naturlig hovvård"...
Svar
15
· Visningar
1 930
P
Hästvård Hej!! Vill höra lite med er, ni som har erfarenhet av svullna framben. Min häst började för snart en vecka sedan att bli lite svullen...
Svar
10
· Visningar
2 793
Senast: Milli90
·
C
Hästvård När man är involverad i hästvärlden så blir man nästintill världsmästare på rengöring, sårvård etc. Alla har sina små knep. Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 776
Senast: Canoó
·
C
Hästvård Min häst fick butta för ca en vecka sedan. Han visade mycket tydligt vad han tyckte om de vita pulvret i maten. På hans ansiktsutryck... 2
Svar
36
· Visningar
2 223
Hästvård Jag har fotskabb på min ardenner hemma. Undrar om det smittar till några andra djur än hästar??. Har försökt läst mig till, men står...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Limelight
·
S
Hästvård För ett par år sedan gick min häst troligen omkull i hagen, och slog sig sned i bäckenet. Jag konsulterade distrikts-veterinär (flera...
Svar
7
· Visningar
4 067
Senast: orcide
·
Foder & Strö Hej! Skulle behöva lite hjälp och få höra lite olika synvinklar på det här med att utfodra hästarna i hagen. I dagsläget får hästarna i... 2
Svar
25
· Visningar
1 935
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈