Nypon - danskt "försök"

Sv: Nypon - danskt "försök"

ja det är nog som du säger, hade varit roligt att få höra hur t&a s nypon har torkats mm, har för mig att gopo försvann redan vid 40 grader. Men sen så vet man väl inte om litovet har rent mjöl i påsen heller, de kanske skriver att det ska genomgå en speciell process för att påverka folk att köpa just deras nypon?? Vem vet?....

Litovet har garanterat rent "mjöl" i påsen. Exakt samma produkt ges till människor bara det att den heter Litozin då. Tillverkarna till detta har PATENT på GOPO vilket innebär att det, och endast det nyponet innehåller den substansen.
Det ÄR endast det nyponet som inneåller GOPO och det måste dessutom framställas på ett särskilt sätt.

Jag har provat flera sorters nypon på mina hästar och endast ett har haft klar effekt. Litovet. Det är värt varenda krona.

ok, har iaf gett ett tag av nypona från t&a har inte märkt ngt på dom än iaf.
Kanske värt att testa de dyra då...

Jag har sagt det förr och säger det igen -
Man får vad man betalar för! :grin:

Ja tyvärr är det nog så att det är som FTW säger - man får vad man betalar för. :grin:
*suck* Som att vi hästägare inte har nog med utgifter ändå. :angel:

Jag har sagt det förr och säger det igen -
Man får vad man betalar för! :grin:

möjligt, men samtidigt har ju hästar svarat bra på de billigare nypona också, så då borde det ju finnas en möjlighet att även mina kunde svara på dom.

möjligt, men samtidigt har ju hästar svarat bra på de billigare nypona också, så då borde det ju finnas en möjlighet att även mina kunde svara på dom.

Nypon innehåller en massa c-vitaminer och andra välgörande nyttigheter, kanske att det räcker för en del, medan andra behöver annat?
/U

jo men visst är det väl så, sen så har väl kanske hästarna olikt långt gågna problem också och då kanske inga nypon i världen hjälper

KL

Jag är lite undrande om karensen. Det är ju 96 h på örter. Borde inte nypon ingå där? Finns ju färdiga preparat där det står på att det inte är någon karens, men kollar man sedan innehållet så är där örter i och borde då vara karens. Likadant endel godis man kan ge till hästar innehåller örter.

Någon som vet just om nypon?

nypon förtörs vid hög uppvärmning ja, att ungtorka ett nypon under en längre period förstör inte nyponen de minsta.

Tänk bara på att Litozinet är granulerat och i om med att man granulerar något upphettas det än en gång. Så Litozin nypon upphettas två gånger, du får bara vissa bestånds delar av nyponet samt att du även betalar för granulatet som också väger i burken.

Hur vidare de hjälper är alltid individuellt, många har INTE blivit hjälpa av litozin, och desamma gäller även andra nypon sorter. Men klart att erfarenhet väger större än alla tester i världen för mig. '

alla nypin inne håller mer eller mindre GOPO, fast de går under ett annat namn nämligen galactolipid.

Kan väl tillägga att även Emin har kommigt ut med nypon på marknaden med samma analys som back on track nypon (T & A`s nypon),

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 207
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 536
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar