Häst som inte kan kissa!

Sv: Häst som inte kan kissa!

Åk till klinik kan vara mycket bråttom..
Jag skulle inte tveka skulle åkt in direkt till klinik om min veterinär inte visste vad det var.

Sorry att jag inte uppdaterat, har varit utan internet i ett dygn.

Stoet hade redan i går eftermiddag kissat så då gjorde dom inte mer, hon kommer att behandlas Homeopatiskt (!) samt hållas lite koll på, mer gör dom inte.

Märkligt till och med i mina öron men men.

Tack för alla intressanta inlägg!!!

:bow:

Låter riktigt skumt!:confused:

Har ägaren kanske inte pengar för en ordentlig koll,eller är det en av dessa som enbart tror på allt deras veterinär säger???:angel:

Jag håller tummarna för att hästen blir frisk och inte behöver någon mer vård,ta i trä.....:o

Sorry att jag inte uppdaterat, har varit utan internet i ett dygn.

Stoet hade redan i går eftermiddag kissat så då gjorde dom inte mer, hon kommer att behandlas Homeopatiskt (!)

Har dom äntligen gett hästen friskt vatten???

Behandlas homeopatiskt (!) OK jag e inte emot det men mot exakt vad ska den behandlas homeopatiskt för??? Att den inte fått tillräckligt mkt friskt vatten, Att ägarna inte har sett den kissa,(inte sett mig kissa heller), urindrivande, njurproblem, eller exakt mot vad???

Vad har man kommit fram till är den primära orsaken till Traumat och vilket homeopatpiller har man kommit fram till att behandla den med??

Jag skulle verkligen vilja få lite mer kött på benen som ytterligare givande kunskap.

Har dom äntligen gett hästen friskt vatten???

Behandlas homeopatiskt (!) OK jag e inte emot det men mot exakt vad ska den behandlas homeopatiskt för??? Att den inte fått tillräckligt mkt friskt vatten, Att ägarna inte har sett den kissa,(inte sett mig kissa heller), urindrivande, njurproblem, eller exakt mot vad???

Vad har man kommit fram till är den primära orsaken till Traumat och vilket homeopatpiller har man kommit fram till att behandla den med??

Jag skulle verkligen vilja få lite mer kött på benen som ytterligare givande kunskap.

Ägaren har pengar till vilken koll som helst.

Ja du Coari, du vet att jag är för Homeopatiskt jag med, men ibland känner jag mig så superSvensk när Tyskarna som ju behandlar väldigt mkt med Homeopati använder det istället för en rejäl utredning på klinik.

Vatten vet jag att de får i mängder, kvaliten har jag ingen koll på, men vet att de andra hästarna (Många) aldrig uppvisat något liknande. (Jobbat i samma stall i 6 år)

Homeopatmedlet som ska ges är bla: Berberis och hon ska behandlas för hjärta, lunga och njure (Meridianderna) då kroppen samlar vätska och inte vill släppa det ifrån sig.

Nu är ovanstående endast vad jag hört av ägaren. jag är själv hemma i Sverige ft.

Du verkar ju ha koll, så då har jag en nyfiken fråga:

Om njurarna lägger av, men hästen fortsätter dricka. Vad händer då?
Antar att tunntarmen kan ta ut en lite ökad mängd vätska för att fixa balansen precis som hos människor, men räcker det? Eller blir det ödem?

Om njurarna lägger aw dör hästen ganska snart i uremi - alla restprodukter som normalt utsöndras wia njurarna -> urinen ansamlas i blodet. Tillståndet är mycket allwarligt och det är kanske inte i första hand wätskabalansen som är det primära problemet.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 014
Senast: Bee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 622
Hästvård Jag var bortrest i helgen och på söndag hörde hästvakten av sig och tyckte att det var konstigt att min ena häst inte ville äta, efter...
Svar
13
· Visningar
2 219
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård En häst i stallet var i måndags på träning, helt normal och superpigg som den brukar. Dagen efter var den som vanligt vid lunchen men vi...
Svar
18
· Visningar
6 616
Senast: LochL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka