Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har sökt runt lite men verkar inte få något vettigtsvar.. Det är så att vi har hittat rester av en vargtand och tandköttet är... 2
Svar
31
· Visningar
4 433
Senast: Yrja
·
Hästvård Upptäckte igår på hästen stora "bulor" på magen på vänster sida undertill. Direkt bakom sadelgjorden är det två stora bredvid varandra...
Svar
16
· Visningar
3 054
Senast: Centaur
·
Hästvård ....för första besöket in på kliniken :( Pålle är tjock i ett bakben och har väldigt ont. Det märkliga är dock att han inte är halt...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: -Catherine-
·
L
Hästvård Hej jag har köpt Back on track ryggvärmare som jag fick hem i dag. Fast jag fattar inte hur jag ska få fast det,det fans ju ingen...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: leva11
·
M
Hästvård Kom ut i hagen idag å skulle fylla på hö, å såg att hästen betedde sig konstigt, nosade på höt men åt inget, sen började hon rulla sig å... 2
Svar
23
· Visningar
2 875
Senast: Gargoyl
·
G
Hästvård Vad beror det på? Ngn som vet?:confused:
Svar
10
· Visningar
2 157
Senast: Goldi
·
L
Hästvård Hej våran ena valack har ont i ryggen och gått på pencilin nu en vecka i morgon, men ömmar fortfarande och nu kommer ju min vetrinär i...
Svar
9
· Visningar
1 420
Senast: Totti
·
Foder & Strö Visst inte riktigt om jag skulle lägga tråden här eller på foder, men moderatorn kanske kan flytta på den om den hamnat fel? :bow...
Svar
15
· Visningar
2 204
Senast: Elina8
·
T
Foder & Strö Hej! Är det någon här som ger speedibeet till sin häst? Va tycker ni om fodret? Har ni märkt någon skillnad på era hästar sen ni...
Svar
7
· Visningar
878
W
Hästvård Har haft turen att under mina 7 år som hästägare aldrig råkat ut för kolik, men misstänker att turen inte kommer att hålla i sig...
Svar
6
· Visningar
1 272
O
Foder & Strö När era hästar står ett par dagar, av diverse olika anledningar - minskar ni alltid kraftfodergivan då? Jag läser för tillfället på om... 2
Svar
20
· Visningar
3 351
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Jag har ett islandssto på 11 år som behöver gå ner i vikt. Hon är 133 mkh och väger 380 kg... Får inget kraftfoder endast ensilage... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 695
Senast: Popcorn
·
Hästvård min whels ponny sto kanske jag vill ta föl å nån gån för att få nån lite större typ som d ponny och jag tror de blir första gången? hon...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Wishful
·
T
Hästvård Är det någon skillnad på att hästen hostar vid ridning eller körning? Är det "bättre" om han hostar under det ena eller det andra...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Hur håller ni era ponnyer smala på sommaren? Min blir fet av att TITTA på gräs... Har ni dom installade nåt?
Svar
18
· Visningar
1 652
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Mitt fullblod hade regnskållor när han kom till mig i november. De är kvar än och han ser allmänt matt och loppbiten ut i pälsen. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: Kazaam
·
Foder & Strö Vilka ger sina hästar e-vitamin och varför? 2
Svar
20
· Visningar
2 644
Senast: Josse58
·
S
Foder & Strö Nu har min lilla kallblodstjej på 2 år haft kolik 2 gånger. Fllörsta gången var väl ca ett år sen och andra nu i veckan. Jag vet att... 2
Svar
30
· Visningar
2 415
Senast: Josse58
·
Hästvård D ponnyn har blivit rätt rejält sjuk. Det började med att vi i måndags kväll strax innan 18 skulle ta in och pyssla plus fodra dem. Han... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 370
Senast: Gargoyl
·
Foder & Strö Någon som känner till Cura-Caballo "Nordic & Island Musli"? Kommer från Tyskland. Säljs i 25 kg säck. Bra eller dåligt?
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka