Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förgjordar/stoppgjordar stoppar bara upp bogrörelserna - dessa ska inte användas. Då är svanskappa bättre.
Den förgjord jag har använt har INTE stört bogrörelserna på hästen. Den häst jag hade med samma problem - erkänt av sadelutprovarna som det svåraste problem man kan ha - fungerade utmärkt med förgjord. DEN gick att lägga på sätt ställe utan att den gled fram, så att man sen kunde lägga sadeln på rätt plats och den låg kvar där. OCH med bibehållna goda fria bogrörelser.Jag har också det intrycket... dessutom fattar jag inte varför en stoppgjord skulle ligga bättre på plats på magen än en vanlig gjord, eftersom problemet i mitt fall t ex är att gjorden glider framåt pga magens (revbenens) form i sadelgjordsläget.
Samma med min kille. Han får bara hö och mineraler. Det enda sättet är få ner vikten är genom att ändra motionsvanorna.
Ett tips om man redan rider så många dagar man kan är att rida två pass samma dag, det lär ge effekt om du har möjlighet till detta såklart.