Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Nu har min lilla kallblodstjej på 2 år haft kolik 2 gånger. Fllörsta gången var väl ca ett år sen och andra nu i veckan. Jag vet att...
2
Svar
30
· Visningar
2 415
Senast: Josse58
·
Hästvård D ponnyn har blivit rätt rejält sjuk. Det började med att vi i måndags kväll strax innan 18 skulle ta in och pyssla plus fodra dem. Han...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 359
Senast: Gargoyl
·
Foder & Strö Någon som känner till Cura-Caballo "Nordic & Island Musli"? Kommer från Tyskland. Säljs i 25 kg säck. Bra eller dåligt?
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Popcorn
·
Hästvård Hejhopp Hovis var ute hos oss igår och det visade sig att den ena fått en hovböld under skon :crazy:. Det började med att hon...
Svar
6
· Visningar
1 399
Senast: Rea
·
T
Hästvård Hej! Statar nu en ny tråd då min häst har fått mystiska svullnader/gallor på bakbenen. Jag börjar med att fråga hur man egentligen vet...
Svar
16
· Visningar
5 502
Senast: TaylorSwift
·
Hästvård (jag har redan sökt, hittade bara en tråd från 2004 så jag startar en ny) alltså, berätta vad du vet om gaskolik! :bump:
Svar
1
· Visningar
665
Senast: inesperado
·
L
Hästvård Är det möjligt att få min knubbiga islänning att gå ned i vikt till sommaren? Problemet är nu att han inte får ridas på typ en månad...
2
Svar
39
· Visningar
2 551
Senast: Korven
·
Hästvård nu vill jag ha massa schema om hur jag ska rida min häst!:p snälla skriv!:bow:
Svar
3
· Visningar
877
Senast: kampargladje
·
M
Hästvård idag när vi tog in hästen från hagen har den en svullen knöl under ena ganaschen som hon ömmar rejält på. undrar vad detta kan vara...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: lovegullit
·
Foder & Strö Är det någon som har så på tex en lösdrift. Hur har ni i så fall löst det rent praktiskt och fungerar det bra? Är det så att hästar bara...
Svar
9
· Visningar
1 051
R
Hästvård Hej alla. Är det någon som vet vart man kan köpa en mätsticka till häst. Den måste vara i från ca 50 cm då jag har Amrekanska...
Svar
3
· Visningar
2 019
Senast: Burza
·
Hästvård Förra veckan fick min häst gallor bara på bakbenen. Någon mer som har fått det på sin häst nu? Är fundersam för det har ju inte kommit...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: lwt03001
·
Hästvård Vilket lugnande är att föredra när det gäller de sorterna man får utskrivna för att ge själv? Min häst ska skos snart och även om vi har...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 095
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Jag har läst att de skånska pilarna har fått sin form av att årsskotten användes som foder till djuren. Nu har vi pilar och vi har...
Svar
14
· Visningar
5 200
Senast: Snowball
·
G
Hästvård I november blev min häst plötsligt halt i ena frambenet, vi åkte till klinik som konstaterade förändringar i haserna...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: nowa
·
T
Foder & Strö Hur ger ni morötterna till er häst egentligen?? Hela, skivade, klyftade... Och varför är det så nyttigt med just MORÖTTER till hästen...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 656
Senast: Greenhart
·
Hästvård vill komma i tävlings form med min c-ponny som är ett whels sto.Nu får hon 5kg hö om dagen samt ca ½kg häst musli.Jag rider ca 2 gånger...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: BeastieBabe
·
N
Hästvård Hej! I stallet finns ingen spolspilta och hästen börjar lukta rent outhärdligt äckligt. funderar på torrschampo men nu behöver ju...
2
Svar
20
· Visningar
4 876
Hästvård Min häst tappade för några dagar sedan ena framskon, fick ut en annan än min ordinarie hovis för att slå på den då min hade semester...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag vill förhöra mig om hur det går till när en anmälan om abortvirus görs. Låt säga att ett stall har ett sto som kastat fölet...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka