Sv: Cushings syndrom????
Nu är min älskling hemma
Diagnosen blev tunna sulor och tuggproblem.....
Inget cushing syndrom!
Får ta det från början...
Jag köpte henne jan-06
Hos de förra ägarna var det lite si och så med det mesta...
Hovslagaren ringde de efter med ungefär 12-16 veckors intervall.
Hovslagaren raspade tänderna på hästarna det var ju dyrt att ta ut någon som kunde
Från början, när hon började bli dålig trodde jag det var tänderna...
Åkte med henne til en "tandtekniker" som raspade henne, efter det har tänderna blivit kollade tre gånger till av en vet som jag förut litade på och ingen av dem har sagt att det skulle vara något fel
Idag fick jag veta att hennes tuggytor är som baby hud
Hon har inte kunnat tillgodo göra sig något foder
Mer än det lilla som hon fått uppblött, dvs lite betfor aspbarkspellets och vitlök och jäst!!!!!
Så nu ska jag åka och handla foder så min älskling blir bra igen!!!!!
Vad gäller hennes smärta så har hennes rörelse mönster förändrats så mycket sen hon fick normal hovvård
Det och det faktum att hon inte kunde tillgodo göra sig något foder fick förödande konsekvenser...
Så fruktansvärt dumt det kan bli!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag trodde inte jag skulle få hem min älskling igen...hade till och med börjat fundera på var jag skulle begrava henne...
Det känns så fruktansvärt hemskt att det blev så här, att man inte kan lita på veterinärer!!!!!
Det senaste året har jag haft ute vet. en gång i månaden i snitt, vem ska man lita på?????
Nu kan jag iallafall göra något själv vilket känns bra!
Lyckligt slut iallafall...
Tack alla
Nu är min älskling hemma
Diagnosen blev tunna sulor och tuggproblem.....
Inget cushing syndrom!
Får ta det från början...
Jag köpte henne jan-06
Hos de förra ägarna var det lite si och så med det mesta...
Hovslagaren ringde de efter med ungefär 12-16 veckors intervall.
Hovslagaren raspade tänderna på hästarna det var ju dyrt att ta ut någon som kunde
Från början, när hon började bli dålig trodde jag det var tänderna...
Åkte med henne til en "tandtekniker" som raspade henne, efter det har tänderna blivit kollade tre gånger till av en vet som jag förut litade på och ingen av dem har sagt att det skulle vara något fel
Idag fick jag veta att hennes tuggytor är som baby hud
Hon har inte kunnat tillgodo göra sig något foder
Mer än det lilla som hon fått uppblött, dvs lite betfor aspbarkspellets och vitlök och jäst!!!!!
Så nu ska jag åka och handla foder så min älskling blir bra igen!!!!!
Vad gäller hennes smärta så har hennes rörelse mönster förändrats så mycket sen hon fick normal hovvård
Det och det faktum att hon inte kunde tillgodo göra sig något foder fick förödande konsekvenser...
Så fruktansvärt dumt det kan bli!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag trodde inte jag skulle få hem min älskling igen...hade till och med börjat fundera på var jag skulle begrava henne...
Det känns så fruktansvärt hemskt att det blev så här, att man inte kan lita på veterinärer!!!!!
Det senaste året har jag haft ute vet. en gång i månaden i snitt, vem ska man lita på?????
Nu kan jag iallafall göra något själv vilket känns bra!
Lyckligt slut iallafall...
Tack alla