Ja, han var fin. Saknar honom änVilken fin farbror
Han fick aldrig fång, så därför fick han gå på sommarbete och äta samma foderstat som innan
Här syns hans konstiga pä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, han var fin. Saknar honom änVilken fin farbror
Här syns hans konstiga päls, han var runt 27-28 där. Bilden är från våren tror jagJa, han var fin. Saknar honom än
Han fick aldrig fång, så därför fick han gå på sommarbete och äta samma foderstat som innan
Här syns hans konstiga päVisa bifogad fil 18415
Ja, jag tror att min hade det i minst 5-6 år innan han fick sin diagnosNär jag läser här inser jag att min hade PPID långt innan han fick riktig diagnos
Ja det är dyrt och jag vet inte om det finns ens utan recept. 17.50 kr per tabl googlade jag nyss.
Hej!
Vi ska testa vår gamla ponny om den eventuellt har PPID, Cushings.
Är där några här inne som har äldre hästar som har detta och som svarat bra på behandling?
Vad kostar medicinen?
Puttar upp tråden lite, hur lång tid tar det innan man ser resultat på medicineringen?
Jag löste upp hans tabletter i lite vatten, sprutade i munnen.Har en shettis med PPID. Hon fick diagnosen när hon var 9 år, men så här i efterhand kan jag förstår att hon hade symptom flera år innan. Nu är hon 14 år.
Min var regält dålig innan jag tillslut fick hjälp då distriktarna tyckte att hon var för ung ich ville inte provta. Tillslut bokade jag tid på klinik och alla värden var i botten.
Men efter en månad med Prascend så var hon i stort sett sig själv igen. Hon åt från början en halv tablett. Sedan en fjärdedel men nu sista året har vi fått öka på med en halv fjärdedel.
En förpackning på 60 tabletter kostar på Apoteket ca 1200kr.
Det svåraste är att få i henne medicinen....
Hur gammal?Ska testa min herre för PPID, han har väldigt lurvig päls året om (som jag förstått, bara ägt i två månader) och har enligt hovslagaren haft fång.
Inte mager, tvärtom, men fettdepåer tex.
Ska testa min herre för PPID, han har väldigt lurvig päls året om (som jag förstått, bara ägt i två månader) och har enligt hovslagaren haft fång.
Inte mager, tvärtom, men fettdepåer tex.
En förpackning på 60 tabletter kostar på Apoteket ca 1200kr.
Det svåraste är att få i henne medicinen....
23 snart.Hur gammal?
Också eller bara det?Det är stor ide testa för EMS/IR med utefter det du beskriver.
Jag tycker absolut också.Också eller bara det?
Också är väl bäst?Också eller bara det?