VAD är det här?!

Sv: VAD är det här?!

Du har rätt, men erkänn att dyngbagge lät logiskt? ;):o ha ha!!
Troode att de hette så, på riktigt...

Du har rätt, men erkänn att dyngbagge lät logiskt? ;):o ha ha!!
Troode att de hette så, på riktigt...

Det gjorde jag också, så hade många förklarat det för mig, tills att jag hittade en noshornsbagge som trallade runt i gödselstacken och kollade upp det. Då blev jag upplyst. :D

AAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!! :eek:
Fy faaan, jag skrek rakt ut när jag såg bilderna! Seriöst, jag hade nog svimmat om jag hade sett en sån i vår gödselstack! Såå jäääävla äckligt!

fyfan, hade jag stött på en sådan äcklig sak hade jag nog skrikit utöver mig och sprungit snabbt som tusan därifrån :cry:

Finns inte dessa i alla dygnstackar?, hos oss kryllar det av dem.

När jag kör ut gödselstacken med traktorn dyker det upp mängder av dem som jag samlar ihop i en hink och gräver ner någon annanstans i stacken där de får vara ifred innan fåglarna tar dem
.
Jag har alltid undrat över vad de är och hur de ser ut som vuxna.

Det är ändå rätt häftigt att dessa larver kan bli så vackra i slutänden :laugh: Men jag hoppar gärna över larvstadiet :angel:

Jag föredrar dom nog som larver:crazy: Dom tar sej inte så långt då, man vet var man har dom. Hatar skalbaggar:eek:

När jag kör ut gödselstacken med traktorn dyker det upp mängder av dem som jag samlar ihop i en hink och gräver ner någon annanstans i stacken där de får vara ifred innan fåglarna tar dem.

:bow: :bow:

Vi ska vara försiktiga med vår omvärld. Men jag hade nog också skrikit rakt ut om jag råkat trampa på en. Kan tänka mig hur det som gnossar under skon. Hua, den rysningen hade suttit i lääänge. Däremot har jag aldrig sett såna larver (bor i uppland). Och jag är ändå en sån som utan problem klättrar över stacken titt som tätt när det är snabbaste vägen till hagen eller liknande. Nu kommer jag ju gå omkring och spana efter vita, tjocka larver. :D

Däremot brukar jag hitta såna här och dom är bra stora dom med: (legustersvärmare)
Ligustersv%E4rmare.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 152
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 608
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka