Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Skall ringa hästkliniken imorgon men skulle vilja höra lite om vad ni tror om detta. Pollen kom in haltandes igår efter en tokrace i...
Svar
6
· Visningar
1 125
Senast: Ljulius
·
A
Foder & Strö Någon som ger sin häst foderjäst? Tycker min häst bajsar lite om nätterna i boxen och funderar på om jag skulle ge honom lite foderjäst...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: straaawberry
·
Hästvård Upptäckte en sak med min 3-åriga shettis idag när jg tog in honom. Väl inne skulle han få hö, han började tugga genast som han brukar...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Har fått rabatterbjudande på peletterade vitaminer ,men ser liksom ingen anledning att ge det också.:confused: Jag ger i nuläget bara...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: skjona
·
Hästvård I måndags va hovslagaren här och han klippte lite för långt så hon började blöda lite på höger fram. På Torsdagen är hon hallt på det...
Svar
7
· Visningar
1 924
Senast: Rea
·
L
Foder & Strö Hur långt över 6 kan kvoten vara på ett grovfoder? Jag har en analys på ett grovfoder (Hösilage) där kvoten blev 10.6 enligt mina...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 954
Senast: lindgreen
·
Hästvård Fixade med gödselstacken idag och plötsligt hör jag ett vidrigt kras. Har då trampat på en vit, geggig larv eller mask eller vad det nu...
2
Svar
27
· Visningar
5 793
Senast: Abova
·
Hästvård När en häst som har löss har åkt i transporten, vad gör man rent transporten med då? MVH Russin8
Svar
5
· Visningar
809
L
Hästvård Ja nu sitter man här orolig för hästen min jävla mig jag har stuckit henne fel med kanylen Min häst går på Ethacilin och jag skulle...
Svar
13
· Visningar
1 612
Senast: leva11
·
K
Hästvård Jag ska köpa en ny häst från en ridskola. Jag har ridit hästen regelbundet i flera veckor. Hästen ifråga har upphakning i ena bak, detta...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: kattungen
·
M
Hästvård Vi har haft våran älskade lilla Stefanie i flera år nu. Hon är cirka 137 cm hög och enligt veterinären 50 kg överviktig? Jag har inte...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: Tinuri
·
N
Foder & Strö Någon som har tips på foder för muskelbygge? /N
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: BlackRose
·
Hästvård Nu ska jag börja träna min whels ponny sto på 135cm och 16 vårar.:laugh:.. har du något bra tränings pogram eller något annat kul och...
Svar
12
· Visningar
936
Senast: candelia
·
Foder & Strö Att E-vitamin behövs för musklernas uppbyggnad har jag någorlunda koll på, men vad är lysin nödvändigt för? Är det också för musklerna...
Svar
6
· Visningar
1 353
Senast: Kratus
·
Foder & Strö Ja som sagt min häst är inte rolig just nu....:cry: Skulle vilja ha lite tips om det finns något bra att ge honom så att han blir...
2
Svar
22
· Visningar
2 111
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Kanske ska ta det från början. Jag köpte min häst för två år sedan. En jättefin varmblodsvallack som var elva år. Han hade startat på...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: hermulen
·
Hästvård Hej! I stallet jag står har vi börjat råka ut för mer och mer. Utöver hästen som konstant skadar sej (inte min längre) har vi på bara...
Svar
12
· Visningar
1 175
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej folket!! Jag har hört lite olika om detta med havre. Vissa säger att man inte ska blötlägga det för att det kan bildas...
Svar
6
· Visningar
3 557
M
Hästvård Vi funderar på att köpa en ponny som vi provridit 2 ggr och gillat till dottern. Ponnyn är 18 år och en läromästare som gått på ridskola...
2
Svar
34
· Visningar
2 787
Senast: kryckan
·
Foder & Strö Ja, hur mycket brukar ni lägga till när det är kallt? Jag brukar ge mina två hästar 1,5 kg x 4 ute i hagen, men i morse fick de 3 kg i...
Svar
15
· Visningar
1 544
Senast: Skogstroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka