Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Dess regntider så börjar muggen slå till ordenkligt! Men vad är egenterligen det bästa man kan göra för att slippa mugg? Förutom att...
Svar
5
· Visningar
1 201
B
Hästvård Hej. Känner mig lite förvirrad över vad det gäller för olika avmaskningsmedel och hur ofta hästen bör avmaskas. (Detta kan ju kanske...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: _Runaway_
·
A
Hästvård Jag var utomlands i fem veckor och då jag var borta var det min mamma som skötte min ponny och hon borstar aldrig svansen eller så utan...
Svar
3
· Visningar
2 662
Senast: AnnaMalm_
·
N
Hästvård Min ponny har fårr sår på båda haserna, jag tror att de kommer för att hon ligger på dom på nätterna. Det är ju svårt att få att läka...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: bigganl
·
D
Hästvård mitt sto har vart svullen i juvret till och från i ca en månad. igår var det lite vått längst ut på ena spenen och när jag klämde lite...
Svar
4
· Visningar
1 128
M
Foder & Strö hej jag har en exem häst hemma och skulle vilja att hans man växte ut lite mer innan exemperioden sätter igång, någon som vet vad man...
2
Svar
24
· Visningar
3 385
Senast: Draumsyn
·
R
Hästvård Jag har ett 11 år gammal halvblodssto som för ett par dagar sedan fick någon form utav svansklåda. Hon har som små sår under svansen...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: wiidow
·
M
Foder & Strö Hästen har slutat äta sin lucernpellets, så nu är frågan, vad kan man byta ut det mot? Det är en fjording som mest motionsrids några...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: Tuvisen
·
L
Hästvård Visste inte att det kunde hända, men nu har det gjort det iaf. När min pålle dricker rinner det vatten ur näsborrarna på honom...
Svar
9
· Visningar
3 544
Senast: grimman
·
Hästvård Har ett 11-månaders "föl" som fått sina två första sprutor mot influensa/stelkramp. Sista sprutan ska ju sedan ges ca 6 mån senare...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: lundsbo
·
L
Hästvård Moderator, om den ligger fel flytta gärna, jag var osäker om ni ville ha hästhälsa bland hästvård. Oj jag kan säga att alla frågor...
2
Svar
20
· Visningar
1 946
Senast: lindgreen
·
W
Hästvård Om jag åker till vet och vill ha en hältkoll, alltså böjprov och att dom tittar på volten. Vad kostar det ungefär?
Svar
3
· Visningar
752
Senast: Alexandra_W
·
F
Hästvård Efter att min häst gick omkull i januari har allt fler och fler problem kommit upp. Jag har ägt honom i över ett år nu och innan jag...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: krocket
·
Foder & Strö Vad får era 20+ hästar och ponnyer för foder?:confused: Min gubbe (kbltravare, 28 år:love:), mest hagpensionär, får per dag: Fritt...
Svar
12
· Visningar
1 269
Senast: lovegullit
·
C
Hästvård Hur pass allvarligt är det när det gäller ridning? Försökt att hitta info men inget alls. Skulle vara bra att veta lite ang hur...
Svar
12
· Visningar
4 269
Senast: Volbeat
·
Hästvård Min häst trampade av sig en sko för en knapp vecka sedan o med den följde halva hoven, hovis kom igår skakade på huvudet o sa att det...
Svar
6
· Visningar
2 264
Senast: Bison
·
L
Hästvård Jag har sökt på forumet efter liknande trådar men jag hittar inget om just detta. Vet inte om det är ovanligt eller inte betyder nåt...
Svar
9
· Visningar
1 732
Senast: bettysmatte
·
Foder & Strö Vad gör jag om bonden vi köper hösilage av inte gjort en analys på det, men säger att det är av "bra kvalitet"? Visst.. hästarna är...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: FrontLine_
·
Hästvård Upptäckte en svullnad på foderpållens vänstra framben för ett par dagar sen. Den är en rätt "hård" och sitter på utsidan av benet (bild...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: Ellinore
·
S
Hästvård Jag undrar om ni har några bra tips på snygga klippningar? Ska klippa min isläning snart då han svettas så mycket på vintern.
Svar
14
· Visningar
1 836
Senast: Queeniie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka