Är mineraler oviktiga? *spin-off på analysera hö)

Sv: Är mineraler oviktiga? *spin-off på analysera hö)

....tråkigt med såna utgifter.....gjorde själv en liten parkeringsskada för ett tag en - mindre roligt....sen gick det nån vecka...så var den min man som lyckades - också parkeringskada....så vi fick 2 självrisker på kort tid.....
Ja vad säger man om det...bara att bita i det sura äpplet......:crazy:

Men klart du ska prova analys.....nån nytta ska väl den ryckta manen ha;)....

Fast det där stämmer inte riktigt. Man gör ju med jämna mellanrum markkartering på sin åkermark, detta för att uppdatera sig om vad som behöver tillföras för att ha balans.

Kicki :laugh:

Fast hur tillför man det som fattas? GÅR det att tillverka mineraler och spruta på sina åkrar?:idea: Och om man kan göra det, kan hästarna tillgodogöra sig dom mineralerna? :confused:

Mvh Lena

Det finns mineralgödsel och det återställer balansen och alla djurslag kan mig veterligen ta till sig dem.

Kicki :laugh:

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 583
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag tänkte starta en tråd för oss som fodrar utan grovfoderanalys. Hoppas att detta kan bli lite av en kunskapsbank. Mycket för att lära...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 304
Senast: bizzy
·
Foder & Strö Ja då fick jag bita mig själv i svansen. Bonden som jag köper hö av har nu skickat iväg på analys och den visar: Smrp:22 g/kg Energi...
2
Svar
22
· Visningar
4 587
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Jag har nyss fått hem analys på vårat hö och har nu räknat ut foderstater till våra hästar (använde Freefarm's gratisprogram på nätet)...
Svar
18
· Visningar
2 922
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka