Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård vad behöver jag ha för ''hästvård'' i stallet? t.ex: helosan, jodopax, termometer, fästingplockare m.m vad är det viktigaste grejer...
Svar
14
· Visningar
2 231
Senast: Corminta
·
Hästvård har lite funderingar ang ett sto. Vid en träning i fredags när vi skulle lasta ur henne, hon är alltid snabb ur o var det även denna...
Svar
1
· Visningar
634
M
Hästvård Hej, jag har en fundering om ringorm. Jag fick höra idag att det konstaterats ringorm på några utav hästarna i samma stall som mig...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Boj
·
F
Hästvård Ni som har haft hästar med hovbölder, hur många gånger skall veterinären behöva byta gips egentligen. Vi är inne på vecka nr. 3 och gips...
Svar
7
· Visningar
3 025
Senast: Tillis
·
Hästvård Kan sidokappor bak o kortare tå hjälpa? Hästen har lite för stort steg bak och kliver på framskon.
Svar
12
· Visningar
1 153
Foder & Strö Vad är bra alternativ om man behöver öka magnesiumvärdet i fodergivan?
Svar
5
· Visningar
877
Senast: Sassen
·
W
Hästvård I vilka unga åldrar tappar hästana tänder?
Svar
1
· Visningar
704
Senast: skuggi
·
N
Hästvård Hur gör ni för att hålla hästens skåp rent?:confused:
Svar
16
· Visningar
1 323
Senast: fethajja
·
Hästvård Förstår att det är olika ideer om hur man ska sköta häst med hovböld! Att ha en pillig 4 åring på boxvila är helt förfärligt och jag har...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Bee
·
M
Hästvård Hur gör ni med era spatthästar? Behandling, lindring? Hur använder ni era spatthästar? Lättare ridning, avel, sällskap?
Svar
5
· Visningar
847
Senast: LaMaya
·
Hästvård Nu har jag en fråga till!!! Inte för att jag har som regel att ifrågasätta vad hovslagare och veterinärer råder mig till men den här...
Svar
17
· Visningar
4 234
Senast: snorleif
·
Hästvård Igår gjorde min häst "illa" sig för första gången. Ett 1x2 cm stort sår i pannan. Det ser ut som ett skrapsår och det blöder inte...
Svar
3
· Visningar
646
Senast: skuggi
·
S
Foder & Strö Hejsan! Jag har hört talas om ett foder - Åsebro hästfoder - som ska vara superbra. Jag tänkte fråga om någon utav er använder detta...
Svar
6
· Visningar
1 291
Senast: lwt03001
·
M
Hästvård Igår när jag red visade min häst hälta i vänster framben. Det började förra söndagen då jag tyckte hon var lite matt och ojämn i traven...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: mackan
·
Hästvård Nej allvarligt talat... Har en svart shettis på 12 år och nu när hon fäller blir hon prickig. På höger sida, bakben, skinka, flank och...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Smuldaisy
·
T
Foder & Strö Nå, VARFÖR ger man betfor? Vad är det som är bra med det och emot/för vad? :crazy:.
2
Svar
21
· Visningar
15 059
Senast: Popcorn
·
Hästvård Hej. Jag har ett problem. Min c-ponny har fått sån otäck hosta. Det började med att han hostade lite när man travade, började i höstas...
2
Svar
26
· Visningar
2 855
Senast: MalinJ
·
Hästvård hej! min häst har fått en bakterie i sina hovar, som har satt sig på strålarna. jag undrar om nån har nått tips för att få bort de...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Atryggen
·
H
Foder & Strö Letar förgäves på nätet efter information om detta foder. Någon som vet?
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Andrea1
·
Foder & Strö Har nu gjort en jättestor skogs/beteshage och släppte hästarna för ca 1 vecka sedan. Då det börjar växa lite smått med gräs. Det är...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: Skogstroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår