Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För 6 månader sedan så fick min fölunge en konstig hård knöl precis där frambenet fäster i bogen, där fram. Vet tittade på det medan...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Bellini
·
B
Hästvård Hej, jag undrar vad ni tycker om min ponnys kropp? Kom gärna med tips och synpunkter. Är han musklad/omusklad, tjock/smal, grov/slank...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: Belleriet
·
Hästvård Utan att denna tråd nu blir någon för-och-emot-tråd undrar jag över vilka barfotaboots som finns att få tag i nu för tiden och ev för-...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Asa_S
·
S
Foder & Strö vad ger ni era ponnys för kraft? jag vet att det är olika hur hårt hästen går, analys på höet blabla men jag vill bara veta :D och...
Svar
15
· Visningar
4 621
Senast: flummdumm
·
Hästvård Har tidigare fått hjälp av en duktig kiropraktor, när min häst haft bekymmer, men hon har lång väntetid. Känner nu att jag behöver ha ut...
Svar
2
· Visningar
1 232
Senast: MiaMaria
·
A
Foder & Strö Jag får i dagarna hem en ettåring, efter lite räknande på foder har jag konstaterat att jag måste komplettera med kalk. Mest...
Svar
2
· Visningar
1 464
Senast: oxo
·
L
Hästvård Hej! Köpte min häst i jan kom då från Holland, då hade hon skor runt om. Nu för någon vecka sen plockade vi bort dom bak, och jag vet...
Svar
14
· Visningar
1 742
Foder & Strö Står på lusern säcken att det bör blötläggas. Hur mycket och hur länge?? Är pellets.
Svar
6
· Visningar
887
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Lite frågor Är det ovanligt att man klipper nu? Min blir svettig av skritt i sol, och är i topp kondition. Varför bör man inte...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Deimion
·
K
Hästvård Lägger frågan under hästvård eftersom jag inte tycker den passar under avel.... Kom i diskussion med en stallkamrat idag om huruvida...
Svar
12
· Visningar
5 050
Senast: Kira2002
·
S
Hästvård Nu när det börjar komma upp lite gräs i hagarna så har min polle fått gallar. Vad kan man göra för att få dom att gå ner ? tack för...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: spiritinthesky
·
P
Hästvård Vår B-ponny blev sparkad i hagen av en annan häst för 10 dagar sen. Hon hade några ytliga skrapsår och var varm och svullen från kotan...
Svar
14
· Visningar
1 849
Senast: elsaqvicker
·
Hästvård Har idag varit in på kliniken med våran pålle där de efter röntgen och div andra undersökningar konstaterat att han har en fraktur på...
Svar
6
· Visningar
4 352
Senast: stjarnfrugt
·
W
Hästvård För en vecka sedan när jag hämtade in min häst från hagen så hade han ett stort överben på ett framben, jag har bara haft honom 1 vecka...
2
Svar
35
· Visningar
15 689
Senast: elsaqvicker
·
Hästvård Man blir så lätt hemmablind, så vill ha lite feedback/konstruktiv kritik hur ni tycker att min häst ser ut, i hull och muskler. :)...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Elisha
·
L
Hästvård Hej. Nu är det så här att jag har hållt på med hästar ja i en väldigt lång tid :p Men tyvärr så har jag inte haft någon ekonomi för en...
Svar
7
· Visningar
977
Senast: Gurkmeja
·
A
Hästvård Japp, tre människor i ett stal utgör ingen vetenskap, jag behöver era åsikter, tankar och funderingar kring en diskussion vi hade i...
2
Svar
21
· Visningar
2 468
Senast: Atomiic
·
Foder & Strö Jag har tänkt att analysera mitt fjolårs hö, men har hittils räknat det som magert (sent skördat, timotejhö). Detta går kanske att få...
Svar
7
· Visningar
1 056
M
Foder & Strö Enligt mitt foderstatsprogram så kan jag komplettera lysinhalten med 0,5 kg betfor. Vill hälla av sockret då hästen blir lite gallig av...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård tinker sto, tror hon är fem år(alltså inte gammal) ONT i hela kroppen,främst bogmuskulaturen, hugger vid beröring står bredbent fram...
2
Svar
21
· Visningar
2 641
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar