Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej. Nu är det så här att jag har hållt på med hästar ja i en väldigt lång tid :p Men tyvärr så har jag inte haft någon ekonomi för en...
Svar
7
· Visningar
977
Senast: Gurkmeja
·
A
Hästvård Japp, tre människor i ett stal utgör ingen vetenskap, jag behöver era åsikter, tankar och funderingar kring en diskussion vi hade i...
2
Svar
21
· Visningar
2 468
Senast: Atomiic
·
Foder & Strö Jag har tänkt att analysera mitt fjolårs hö, men har hittils räknat det som magert (sent skördat, timotejhö). Detta går kanske att få...
Svar
7
· Visningar
1 056
M
Foder & Strö Enligt mitt foderstatsprogram så kan jag komplettera lysinhalten med 0,5 kg betfor. Vill hälla av sockret då hästen blir lite gallig av...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård tinker sto, tror hon är fem år(alltså inte gammal) ONT i hela kroppen,främst bogmuskulaturen, hugger vid beröring står bredbent fram...
2
Svar
21
· Visningar
2 641
Senast: mackan
·
Foder & Strö Igår såg jag att Novan tappat lite muskler i halsen och ryggen. Klantig som jag är har jag inte tänkt på att behovet av proteiner måste...
Svar
11
· Visningar
1 276
Hästvård Hej - kan ni hjälpa mig att bedöma vilken struktur som skadats? Hö fram på ridhäst. Svullnad och värme från framknät och ned c:a 15 cm...
Svar
13
· Visningar
4 623
Senast: insearchof
·
Hästvård igår när jag skulle ta in min valack hade han ett relavtivt litet sår på vänster kota... Han var inte svullen eller ngt.. Sen när...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: NeaN
·
Hästvård Jo, jag ska till veterinären idag för återbesök. Pållen har tidigare blivit behandlad för hovledsinflamationer fram och en...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Daimie
·
D
Hästvård hej Det är såhär att min häst väver när han blir stressad, alltså typ när han blir lämnad ensam i stallet och alla andra hästar går...
Svar
7
· Visningar
1 239
Senast: dynamite90
·
P
Hästvård Jag köpte ett sto för ett par veckor sedan som jag tyvärr haft problem med från början. När hon kom hem till vårt stall var hon mycket...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: skuggi
·
Hästvård Tog in 4 åringen från hagen i går och fann att han var svullen med lite värme insida fram. Svullnaden lite diffus men det känns helt...
2
Svar
21
· Visningar
1 918
Senast: diving-leber
·
Hästvård Min pålla står precis med hovböld, som öppnade sig när jag kratsade henne i lördags. Hon var då jättehalt innan, men direkt när trycket...
Svar
1
· Visningar
671
Foder & Strö Ni som ger era hästar vitlök, hur mycket ger ni och varför ger ni det? Symtom på hästen?
2
Svar
24
· Visningar
2 242
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag funderar på att köpa Krafft Pluss Grön, men det står att man ska ge det som komplement till en foderstat baserad på havre. Den...
2
Svar
35
· Visningar
2 157
Senast: mahlmt
·
N
Foder & Strö ska ge min häst nytt foder i form av lusernpellets, kornkross, betfor, mineraler. hur gör jag för att vänja honom på bästa sätt? ska jag...
Svar
10
· Visningar
2 525
Hästvård Min tjej rids inte mycket på vintern men jag märkte för drygt två veckor sedan att hon har ont av brodden. Inte ont halt, utan...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 278
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Om man väljer att inte analysera sitt hö så kan man ju ofta med tiden se om hästen för för lite/mycket energi/protein. Men mineralerna...
2
Svar
22
· Visningar
2 885
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård ja som rubriken lyder så undrar jag om fler har "morrande" hästar? min "morrar" när hon äter o de låter jättehögt. hästen är frisk...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: virapira
·
Hästvård Min ponny hade idag ngt som ser ut som pyttesmå sår under magen. Man kunde lätt skrapa bort dem. Då lossnade lite hår (hon fäller) och...
Svar
11
· Visningar
1 920
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår