Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har nu gjort en jättestor skogs/beteshage och släppte hästarna för ca 1 vecka sedan. Då det börjar växa lite smått med gräs. Det är...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: Skogstroll
·
S
Hästvård Nu har jag äntligen fått sätta igång min totto efter den 10 månader långa konvalecenten! :banana: Hon är inte halt längre men känns...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: timme
·
Hästvård Det visade sig att Kyra hade en hovböld i strålen o upp mellan ballarna! Vetten på ATG sa att jag ska lägga om varannan dag och boxvila...
Svar
5
· Visningar
1 922
Senast: Rhodugune
·
Foder & Strö Sitter och skall bestämma mig för vilken NPK vi skall beställa till vallen, har tidigare haft 22-2-10 men efter att legat i underkant på...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård Någon som vet hur symptomen för hovinflamation är, hur det uppstår och hur det behandlas? Skulle man kunna se någon förändring vid...
Svar
1
· Visningar
3 483
Senast: xaheena
·
Hästvård Min 14 åriga varmblodskille kom in haltandes en dag i dec. Åkte till vet och det var en kraftig gaffelbandskada, senskidan och kotringen...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Tussilago
·
A
Hästvård En person har sina tre (snart tre och ett föl) hästar i hagar i trädgården. Två går i samma hage som är kanske 300 kvm och en hingst går...
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: Denisflicka
·
Hästvård Ska veterinär besiktiga min häst innan han åker ut på foder. Ska göra det på klinik i hallands län (vill ej skriva ut kliniknamn)...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: MaRomer
·
B
Hästvård Ja det finns en hel historia.. *långt* Hästen är en körhäst imp ungern, kraftig viktbärande modell född 1995. Han har gått på...
2
Svar
24
· Visningar
3 330
Senast: BeastieBabe
·
E
Foder & Strö Finns det perfekta fodret? :p Har bytt ut en del av min hästs hö mot halm för att få maten att räcka längre, och innan har han fått...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: Gwildr
·
P
Hästvård svårt beslut men om jag bestämmer mig för det, hur går man till väga? antar att man behöver papper från vet.? men sen? hur gör man...
2
Svar
37
· Visningar
5 822
Senast: copy83
·
T
Hästvård \"Skimmelsjuka\" Är det någon här som har erfarenhet av malignt melanom på skimlar? Har träffat på skimlar med knölar både ut- och...
2
Svar
28
· Visningar
8 065
Senast: poniihest
·
Hästvård Igår kväll när jag skulle ge kvällshöet vid 22 hade hon inte ätit sitt hö som hon fick vid 19,kraftfodret hade hon dock ätit.Men hon...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: Zolimita
·
Foder & Strö Ni som inte analyserar erat hö, hur räknar ni foderstater?
2 3
Svar
57
· Visningar
4 502
Senast: linnsan
·
S
Hästvård Nu var det längesedan jag använde buke, haha! Aja, någon gång måste man ju börja igen ;) Till sak iaf. När jag för två veckor sedan...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Elisha
·
L
Foder & Strö Jag har tänkt så bete till mina hästar och där jag köper foder fanns en sort med bara timotej och så fanns det en blandning med 80...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: HelenaHandberg
·
S
Foder & Strö Hejsan! Jag vill bara tipsa om ett helt toppen program här på nätet där man enkelt & gratis kan räkna ut sin foderstat. Det står vad som...
Svar
5
· Visningar
1 321
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hejsan. Min häst har börjat falla ur såhär på vårkanten, och det slog mig att hon kanske hade mask. Men vilken mask är det dom brukar...
Svar
13
· Visningar
1 183
Senast: Petratetra
·
M
Foder & Strö Jag har ett dräktigt sto som är lite tunn och jag vill få upp henne i hull nu innan hon är högdräktig (ska fölsa sista veckan i juli)...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: -moa-
·
Hästvård Har ett sto på 19 år här hemma som troligtvis har kolik. Hon visade tydligt i går kväll att hon hade smärtor i magen, sparkade ilsket i...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka