Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag undrar om ni har några bra tips på snygga klippningar? Ska klippa min isläning snart då han svettas så mycket på vintern.
Svar
14
· Visningar
1 836
Senast: Queeniie
·
Hästvård Tänkte på det ang tråden om värme eller kyla efter arbete, hur gör ni som använder BoT? Man ska ju kyla efter ett hårt arbete, vi brukar...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: ELine
·
T
Foder & Strö Ger du det till din häst? Iså fall hur mycket? Köper du i vanliga mataffären eller "foderbutik"? Har hört att det är bra tarmrensare...
2
Svar
23
· Visningar
4 254
Senast: Naddi
·
L
Hästvård :cry:....Min "goding" har fått denna hemska diagnos, för ca 2 veckor sedan. Är det någon som upplevt något liknande ??? Han mår bra...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 121
Senast: Lyckan i Halland
·
A
Hästvård Hjälpte till att fodra i ett grannstall nyligt, ägaren hade gjort iordning mat, så det var bara att hälla upp i krubborna. I en av...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Annakarenina
·
L
Hästvård Jag är i stort behov av hjälp nu! Jag tar hand om en häst som nu är 23 år gammal. Ägaren, vi kallar henne A, har honom i ett stall...
Svar
13
· Visningar
1 025
Senast: lovlimee
·
T
Hästvård Att ha på hästens ben efter träning,kylande eller värmande liniment tex?.Jag och min kompis diskuterade detta i dag,vi kom inte fram...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Fattar inte hur detta har hänt?? Men på något vis har mitt tvåårs sto lyckats ta sig till en annan hage där våran åringshingst står...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Mitra
·
W
Hästvård Ni som har hästen i utebox, när slutar ni lägga täcke på till natten, vid vilka grader ute alltså? Och har ni övre luckan stängd eller...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Pilot
·
T
Hästvård Lite konstig rubrik kanske men jag visste inte vad jag skulle skriva. En av mina hästbekanta har sina hästar går ute dygnet runt. De...
Svar
12
· Visningar
1 966
Senast: chira
·
Foder & Strö Jag ger mina islandshästar alger, och har inte märkt nån direkt skillnad mot för annars, utan började ge för att jag hört att det är...
Svar
11
· Visningar
1 721
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Liten undran kring detta. Min häst var klantig (ja klantig) och slog näsan i väggen när hon skulle lukta på den. (sa ju att det var...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Diabetikern
·
S
Hästvård Är det någon som har tips eller möjligtvis ett lämpligt program för att sätta igång en häst som varit skadad? Han är fem år, reds in i...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: Lindsen
·
T
Hästvård Om hästen hänger på vänster tygel. ELler för att förklara enklare vad jag menar så är det precis som om hästen biter sig fast på...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: janniehansson
·
Foder & Strö Hej skulle behöva lite hjälp med hur man tänker när man räknar foderstat till dräcktigt sto.. vad skall man akta sig för? vilka...
2
Svar
22
· Visningar
2 237
Senast: Shimzy
·
R
Foder & Strö Har hört att man inte behöver öka fodergivan till dräktiga ston, inte ens de tre sista månaderna, fölet kan bli för stort och...
Svar
17
· Visningar
2 527
Senast: Zondell
·
S
Hästvård vad är skillnaden och vilket är bäst för att kolla skelettet?:p
Svar
15
· Visningar
1 137
Senast: straaawberry
·
C
Hästvård Var som säkert endel vet till vet igår med tösen. Visade sig att hon har en liten spricka i kotsenbenet (om det nu är så det heter...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: chira
·
T
Foder & Strö På grund av att våran höleverantör endast har mögligt hö kvar, så var jag tvungen att hitta hö någon annastans. Det är tyvärr svårt att...
Svar
11
· Visningar
3 009
Senast: Black_Flexx
·
Hästvård ja när börjar man bäst slänga på detta??? det kan ju inte vara för kallt...och helst innan solen blir för stark..ni som är vana vid...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: clubman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka