Sv: Vad ser ni? (bild(
Söt häst
Har du kollat så att sadeln passar, inte är för smal osv? En liten del i det hela
Söt häst
Har du kollat så att sadeln passar, inte är för smal osv? En liten del i det hela
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte för att detta har att göra med hur hästen ser ut men sitter inte nosgrimman lite långt ner???
Då fick han förmodligen inte tillräckligt, man får nog sleva på ordentligt i början för att sen minska lite när hästen ser ok ut.
Då frågar jag igen, har han problem med tänder. Om så är fallet bör din häst få något som är lättuggat och smidigt för kroppen att ta upp.
Om jag fattat saken rätt har ni inte en analys på ert grovfoder, det gör att allt bli gissningar. Men om inget händer när du ökar maten, så är det tänder som ska kollas och en fråga till. Hur såg det förra träckprovet ut?
Han åt lucern i höstas, det fungerade inte alls. Han har ätit rehab sen i december, men det verkar inte ge någon effekt..
Tips på proteiner som jag kan ge han??
Inte för att det kanske stämmer in på alla men jag fick tipset av min massör/ equiterapeut att varje gång man rider vara noga med att värma upp hästen ordentligt för att få den att slappna av att man skrittar på lång tygel i 20-25 miuter innan det brukar påverka hästen posetivt och se till att släppa på spänningarna och har man äldre häst kan det va bra med streching oxå för att få hästen mjuk och avslappnad.
Man ser ofta att många hoppar upp och skrittar 2 minuter på lång tygel sen tar tyglarna och börjar jobba hästen, sen vet jag ju inte hur du gör men ett tips bara
Jag har haft en likanande häst...
1. Mycket mat med protein, de måste upp i hull för att bygga muskler, jag gav även selen och E-vitamin för att hjälpa bygga muskler.
2. Långa skrittturer, lång tygel, utan ett travsteg fick min häst att till slut koppla av, känna att inte mer krävdes av henne och slutligen längde hon på såg och gick med lågt huvud.
3. Kiropraktor eller ET som kollar igenom så inget ligger fel. Ev. även sadelutprovare - en BRA sådan i så fall...
4. Tömkörning - jag tog ut instruktör som lärde mig att jobba henne från marken med bakbenen under sig, det är så kul att se när ryggen börjar jobba!! I början bara några steg åt varje håll i öppna med bakbenen under sig.
5. Tempoväxlingar fick i alla fall min att koppla av till slut under ridningen.
Rund och fin blev hon över rygg och kors! Lycka till!