Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Ger min häst musli och linfrö,vilket skall blötläggas som de flesta säkert vet.Kan man,eller är det dumt att blötlägga allt på en och...
Svar
9
· Visningar
3 384
Senast: pinky
·
Foder & Strö Förekommer detta i Sverige? Alltså att en foderkonsulent kommer ut till ens hästar och ser över dom o vad hästarna saknar/behöver? O...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: ang
·
Hästvård Min häst har börjat falla ur såhär på vårkanten. Man blir ju lätt hemmablind så det var först när någon sa det till mig som jag fattade...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 583
Senast: biffen
·
Foder & Strö Hej! Min häst har lite problem med sin mage och jag tänkte försöka byta ut havren mot något annat om det möjligtvis är den han...
Svar
17
· Visningar
1 234
Senast: hopp_o_galopp
·
S
Hästvård Har någon nåt tips om hur man enklast får tag på avmaskning? Måste jag verkligen ta ut veterinären o betala hur mkt som hellst för...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 985
Senast: Madick
·
Hästvård Har nu behandlat strålröta i några dagar och idag fick jag tag på kopparsulfat! Glad i hågen gick jag efter min häst i hagen som nu...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Lavinia
·
Hästvård Idag såg vi 2 ganska "små" knutor eller vad det nu var, när vi lyfte på hästens svans, det var alltså på undersidan av svansen.. vad...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: BeastieBabe
·
K
Hästvård Har ett 10-årigt arabsto som förövrigt är pigg och frisk, förutom att hon är svullen på området ca 12 cm bakom armbågen på båda sidor...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Ponsse
·
F
Hästvård Hej! Jag har precis flyttat och nu bor jag norr om göteborg (och är nybliven hästägare). Jag åkte till en lokal klinik med min häst. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 345
Senast: Ylva86
·
B
Hästvård Min 7årga arabvallack köptes i somras och han besiktigades innan köp osv och på röntgen visades en patellaupphakning på vänster bak...
Svar
7
· Visningar
1 203
Senast: Binegar
·
Hästvård Hej! Hur farligt är det för en häst som gått på ca 6-7 kilo hö per dag i de 5 senaste åren att plötsligt en dag få 6 kilo ensilage...
2
Svar
36
· Visningar
2 363
Foder & Strö Jag tänkte lägga upp annonser angående att jag vill boka torrhö inför nästa säsong, dvs från och med cirka augusti och framåt. Är det...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: Jaxonmaxon
·
Hästvård När är det dags att se till att ponnyn inte får i sig så mycket gräs? Alltså, när börjar bli som gräset värst? Hur gör ni med era...
Svar
3
· Visningar
746
Hästvård Min ena grabb (vbl 14 år gått på travet tills för 3 år sen) har fått gallor i kotorna.. :S på alla fyra.. det är jämt bak men lite mer...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Jaxonmaxon
·
Foder & Strö Kan man ge en häst som behöver B-vitamin linfrön, eller är det bättre att ge den rent tillskott istället (något på flaska alltså)?
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: sthlmdressyr
·
S
Foder & Strö KAn man säga att hösilage i regel eller för det mesta är energirikare än hö? Det går ju givetvis inte att säga igentligen utan...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Strajder
·
B
Hästvård I morse då jag tag ut mitt dräktiga sto (i mån 9) var hon seg och verkade ha svårt för att röra sig. Hon har varit pigg och kry som en...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: black pearl
·
Hästvård Alla mina oskodda hästar har dragits med hålväggar hela vintern! De två stora ridhästarna är skodda och jättefina i hovarna, men...
Svar
5
· Visningar
887
S
Hästvård Jag har nu börjat minska på maten litegrann för mina pållar. Förut fick dom frukost, middag och kväll men nu har jag "slagit ihop"...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Snowball
·
Hästvård Min häst blev halt för ca fem veckor sedan. Han har varit på kliniken tre gånger sedan dess. Första gången trodde vet att det satt i...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: knasigare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka