Samma kanyl??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mumlan81
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 417
Sv: Samma kanyl??

Ingen aning ;) Nä skämt åsido, underhudsblister, men jag minns inte längre vad det var i det. I ena fallet var det nåt, i det andra fallet var det nåt annat + blod. Kan säkert rota fram papprena nånstans om du är väldigt nyfiken ;) Jag har dock för mig det i första fallet var DMSO, och i det andra fallet vill min hjärna bestämt hävda att det var jod inblandad? Men som sagt, minns inte på rak arm. Var samma häst, men två olika vet/kliniker och två olika krämpor, dock gällde det i båda fallen bakknän.

Sen vet jag faktiskt inte om t ex beviplex lagts im eller ic när det getts vid fällning, men det var blistret jag tänkte på.

Nä, det är inte så viktigt, jag var mest nyfiken. Det är inte så vanligt att spruta nåt sc på häst.

Det är inte en skröna. Hade en föreläsning i skolan av en kille som gick veterinärutbildning. Dom är jättehårda med det att aldrig ta på sår utan handskar.

Att man ska wara försiktig pga MRSA är inte en skröna, däremot "jag känner en kompis och en tjej i hennes förra stall hade en häst som blew skadad och då tog dom ut en weterinär och h*n war fanimej inte riktigt klok, för h*n gjorde si och så ..." DET brukar wara en skröna...

MRSA det är så det heter ja, det var det jag menade hela tiden. Det andra får du tro vad du vill om.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 460
Senast: Zetly
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
652
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 261
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 669
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka