Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Har någon erfarenhet av det?Min lilla pojke kanske har det,ska få besked inom snar framtid. :(
Svar
12
· Visningar
20 811
Senast: vendii
·
G
Hästvård Min medryttarhäst snubblar med alla benen ibland, när jag rider. Hästens ägare säger att det beror på att han inte trampar på...
Svar
6
· Visningar
1 504
Senast: GuriBest
·
Hästvård Behöver lite erfarenheter och råd! Jag har tänkt släppa min häst på bete om ungefär 1 månad. Han är dock skodd runt om och det kan...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Jag vill köpa ett BoT täcke till mina hästar, men vet inte riktigt vilket jag ska satsa på... Har några funderingar och ville bolla...
Svar
15
· Visningar
1 139
Hästvård Vad använder ni för sorts kompresser, gasbindor, bomull och lindor? Märken? Är ni nöjda? Har en pålle som måste gå med bandage några...
Svar
2
· Visningar
2 583
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Nu är det så att jag håller på med ett arbete om grovfoder, men det är en fråga som jag har fastnat på och inte lyckas hitta något...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Strajder
·
Hästvård Om hästen som det handlar om varken får puls eller varma hovar, vare sig jag promenerar en timme eller tömkör (med korta travinslag), är...
Svar
3
· Visningar
2 985
Senast: cristobal
·
M
Hästvård Hej! Har en liten fundering, om det är fler som varit med om detta.. Häromdagen hade vi i stallet ute veterinär för att vaccinera... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 417
Senast: isse
·
Hästvård Jag vet besiktigade min häst igår, allt såg bra ut men han ömmade i ländryggen, vet sa att han hade en muskel inflammation på gång i...
Svar
2
· Visningar
1 839
Senast: kampargladje
·
Hästvård Skulle gärna vilja veta mer av er som har erfarenhet av en sådan skada. Vilka symtom uppvisade hästen? Hur tror ni skadan uppkom? Hur...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: juvelen
·
Hästvård Ja.. såhär såg hästens hals ut i morse. Det fanns en liten antydan igår att pälsen skulle falla av, men jag menar.. det är ju trots... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 086
Senast: FrontLine_
·
S
Foder & Strö Såå, är nu vitlök bra eller är det dåligt? Jag har fått höra många olika svar angående den frågan, så jag vet inte vilket av dem jag ska... 2
Svar
29
· Visningar
5 574
Senast: Sar
·
J
Hästvård Vad gör man när inget hjälper:confused: Har en nordsvensk åring som för ett par månader sedan började klia sig på halsen, sedan spred...
Svar
11
· Visningar
2 095
Senast: Prick
·
Foder & Strö Vad tror ni om den här foderringen? Den är tillverkad i gummi, och ska kunna sättas runt en rundbal. Vikt 17 kg. jag måste ha en... 2
Svar
26
· Visningar
11 760
Senast: BengtIngvar
·
M
Hästvård hej jag har varit bortrest ett litet tag och så när jag kommer hem och har haft hästarna på vila (endast en vecka) med fri tillgång... 2
Svar
20
· Visningar
1 959
Senast: Inte_Ung
·
L
Hästvård Är det någon som har provat Elektroterapi på sin häst jag skulle vilja veta vad ni tycker och om det har hjälpt hästen ????:laugh:
Svar
3
· Visningar
1 506
Senast: HaLo
·
L
Foder & Strö Har suttit i många fler timmar än var jag tänkt mig och har blivit totalt förvirrad! :crazy: Har 2 st vallacker, en rejäl och maffig...
Svar
9
· Visningar
1 164
Senast: LuckyLady
·
B
Hästvård Jag inköpte en häst augusti-08 av näringsidkare var då 4 år pris över 100.000 kr. Han var inriden mars -08. Mitt mål med honom var svår...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Boop
·
A
Hästvård Som rubriken lyder. Vill bara veta om det är så? Tycker det är ganska ofta man hör talas om fång när fjordingar kommer på tal...
Svar
8
· Visningar
2 329
Senast: MaRomer
·
T
Hästvård mitt 6 åriga vbl sto har haft dessa små knölar på halsen ända sedan jag köpte henne i sommras. Knölaran är som små fettknölar eller som...
Svar
12
· Visningar
2 938
Senast: nilsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka