Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hejsan Jag har anmält en person nu flera gånger, länsstyelsen tar de fan inte på allvar?! Jag har skickat bilder all info m.m. Skriver...
Svar
18
· Visningar
1 806
Senast: Hairspray
·
F
Hästvård Hej allihopa, nu hoppas jag kunna få lite råd av er klokingar! Det är såhär, iförrgår när jag var ute och red så blev hästarna rädda...
Svar
9
· Visningar
3 869
Senast: diving-leber
·
Hästvård Jag har letat runt bland trådarna om ringorm, men inte hittat svar på min fråga. Har en häst som fått ringorm när han var borta på...
Svar
6
· Visningar
3 179
Senast: lva
·
L
Foder & Strö Idag skulle jag byta fodertunna på betforen, och upptäckte i hällandet vita klumpar i betforen. När jag skulle ta upp en av den så...
Svar
5
· Visningar
1 035
Senast: lindgreen
·
L
Hästvård Min pålles kastanjer bara växer och växer, är nu 1.5 cm stora. Jag vill minnas att jag alltid plockat bort dessa förut, eller rättare...
2
Svar
37
· Visningar
21 624
·
Foder & Strö Fick tips om att ge min häst något som heter Alfa Alfa och Mix för galopphästar. Jag har kikat runt lite men vet inte riktigt vad det...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Morran
·
Hästvård Någon med erfarenhet av hasledsgalla? Hästen i fråga har det dubbelsidigt. Mjuka gallor,ingen hälta,röntgad för 2 år sedan ua.
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: H3+
·
F
Foder & Strö Jag måste bara få höra hur mycket ni som har shettisar ger era hästar att äta (stråfoder) I det stallet som jag är så finns det...
2
Svar
26
· Visningar
1 910
Senast: Emmah.S
·
I
Hästvård vet inte om detta ligger i rätt forum men chansar:) Ni med ardennrar: hur stora är dom? vad äter dom? vad kan dom, ridmessigt och...
2
Svar
34
· Visningar
4 670
Senast: schelin_j
·
H
Hästvård Hade veterinären ute och kollade på min valack här i veckan. Han har nämligen fått två små knölar precis vid ryggraden, som veterinären...
Svar
5
· Visningar
2 224
Senast: Flaekja
·
Hästvård om en häst misstänks ha någon form av röta, vad ska man då använda för att ta död på bakterierna? Ingen stor röta alltså, Jag fick...
2
Svar
37
· Visningar
5 038
Senast: Josssefine
·
L
Hästvård Min pålle började hosta för några dagar sedan. Har nyligen (ca en vecka sedan) köpt hem nytt hö som jag ganska snabbt insåg var dammigt...
2
Svar
26
· Visningar
4 183
·
M
Hästvård Har läst en del trådar nu där några påstår att värmekameran "hittar saker som inte finns", typ inflammationer både här och där pga att...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Jag har en skimmel som blir vitare och vitare för varje år... Ibland kan jag känna "knölar" under magen på honom i olika storlekar...
Svar
11
· Visningar
3 639
Senast: Skogstroll
·
A
Foder & Strö Har fått tips på fodersort som innehåller mest riskorn/riskli som alltså är energirikt och låg stärkelsehalt. Har ngn prövat detta? Är...
Svar
19
· Visningar
3 577
Senast: -moa-
·
F
Hästvård Tänkte kolla om det finns någon kunnig som kan tänkas ha en idè om vad det är för fel på min häst. Hopptränades för 1½ vecka sedan...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: Lindsen
·
E
Hästvård Funderar lite kring att kolla pålles tänder. Vilket jag ska också, för det kan vara på tiden. Men kom på en tanke som jag skulle...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: jenna85
·
Hästvård Täcker försäkringsbolaget en bukoperation om hästen är klapphingst, för att få bort en testikel? Någon som gjort en sådan...
Svar
9
· Visningar
1 781
Senast: Martina_m
·
Hästvård Min 2 åring håller på att fälla sin vinterpäls. Igårkväll så började hon med ett mycket underligt beteende. Hon har en tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 168
Senast: catya
·
T
Hästvård Om jag säger; - Hältor som kommer och går (oftast samma framben) ca 1-2 ggr per månad och som varar mellan 1-3 dagar åt gången. -...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: thekid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur