Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Om en welsh mountain går tillsammans med tre stora hästar och de får fri tillgång till hösilage, hur mkt tror ni (mellan tummen och...
Svar
11
· Visningar
1 002
Senast: hopp_o_galopp
·
S
Hästvård Hej! Jag undrar om det finns någon som har något förslag på vad vi kan ge vår islännig för att minska hans fisande:o?.. Har börjat...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: jenna85
·
Foder & Strö Mina föräldrars minishettis (okänd ålder, men börjar bli riktigt grå nu så jag skulle tippa på 25+) har alltid varit rund och tidvis...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: pimy
·
Hästvård Har min D ponny utlånad till en ridskola och ska sälja honom så igår var en köpare ute och kollade på honom och hon skulle provrida. Jag...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
19 467
Senast: linnsan
·
F
Hästvård Idag var vi igen på klinik med min häst, var där första gången för en och en halv vecka sedan efter att han gick omkull i februari och...
Svar
8
· Visningar
3 783
Senast: fean
·
Hästvård hej:iigen och igen! men nu är det så att min 25åring är förskyld igår hade hon lite feber(38,4 brukar ha ca 37,5)riktigt gult snor och...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: timme
·
K
Hästvård Jag är intresserad av en häst som har patella upphakning i ena bak. Han har inte haft haft några allvarliga upphakningar ¨på väldigt...
Svar
2
· Visningar
788
Hästvård Har suttit och kollat runt lite men hittar inte direkt de jag vill veta.. så gör en egen liten tråd om detta då, de är så att jag är...
Svar
14
· Visningar
4 690
Senast: Jiovedi
·
M
Foder & Strö Hejsan! Min hästs foderstat ser i normala fall ut såhär: Morgon: 0.5 kg blötlagd betfor + 0.5 kg krafft grund + 0.5 kg hippo alfa...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Korven
·
L
Foder & Strö Har haft en rejäl otur med mögel i hösilaget i år, och har fått slänga mycket. Är nyfiken på vart ni andra slänger erat mögliga...
Svar
17
· Visningar
6 471
Senast: raggsock
·
N
Hästvård Hej, jag undrar lite om avmaskning. hur fixar man ett träckprov? och var köper man avmaskningsmedel? jättetacksamm för svar!
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Mynta2
·
H
Hästvård Hej, Märkte ikväll att minh äst hjade väldigt ont i ryggen, var hos sadelutpriovaren för ngn vecka sedan och köpte ny sadeö då förra...
2
Svar
34
· Visningar
4 161
Senast: nicoleh
·
F
Hästvård Hej! I förgårr tappade min häst en tuss päls på rumpan, det blev som en femtiörings storlek. Alltså pälsen lossnade så att det bara...
Svar
11
· Visningar
3 278
Senast: flummtokan
·
R
Hästvård Visst finns det en mask som sätter sig/lägger ägg precis i "rumphålet" på hästen, så det kliar en massa? Vilken?! Jag minns att jag...
Svar
8
· Visningar
2 707
Senast: Madick
·
Hästvård Vad är skillnaden? Är de lika bra som sårtvätt?
Svar
10
· Visningar
15 100
A
Hästvård Idag när jag skulle rida min häst kändes hon konstig, hon tog kortare steg med höger fram :( I traven kändes det som vanligt och det...
Svar
5
· Visningar
4 784
Senast: APOLONIA
·
T
Hästvård Har någon erfarenhet av det?Min lilla pojke kanske har det,ska få besked inom snar framtid. :(
Svar
12
· Visningar
20 757
Senast: vendii
·
G
Hästvård Min medryttarhäst snubblar med alla benen ibland, när jag rider. Hästens ägare säger att det beror på att han inte trampar på...
Svar
6
· Visningar
1 496
Senast: GuriBest
·
Hästvård Behöver lite erfarenheter och råd! Jag har tänkt släppa min häst på bete om ungefär 1 månad. Han är dock skodd runt om och det kan...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Jag vill köpa ett BoT täcke till mina hästar, men vet inte riktigt vilket jag ska satsa på... Har några funderingar och ville bolla...
Svar
15
· Visningar
1 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka