Blodprov för att visa fångbenägenhet

Sv: Blodprov för att visa fångbenägenhet

Tack alla för svar.:bow:

Ponera att hästen har ngt förhöjda värden- kan de bli normala efter bantning o sen motion?

Jag har nog förstått det som att den kan bli bra igen dvs att värden blir normala. I alla fall om den har fått förhöjda värden pga fetma om det är IR du tänker på.
Om den har EMS däremot så undrar jag, då kan den kanske inte få ner värdena, vet inte.

Ja, absolut.
Det finns många insulinresistenta människor och hästar som fungerar helt normalt med normala värden så länge man håller lagom vikt och regelbunden motion. Det är ju det som ger en normal ämnesomsättning!

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 018
Senast: Roheryn
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 415
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar